MIAMI, FLORIDA - MAY 08: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 overtakes Charles Leclerc of Monaco driving (16) the Ferrari F1-75 for the lead during the F1 Grand Prix of Miami at the Miami International Autodrome on May 08, 2022 in Miami, Florida. Mark Thompson/Getty Images/AFP (Photo by Mark Thompson / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója úgy véli, a Ferrarinak nem lehet jelentősen több tartaléka az autó fejlesztésére, már csak Carlos Sainz balesetei miatt sem. A maranellóiak váratlanul tesztelték az F1-75-öst.
Az idei szezon kezdete előtt sokan szajkózták, hogy idén óriási szerepe lesz az autó fejlesztésének, és nem feltétlenül az a csapat örülhet a végén, aki az elején a legjobb volt. Mindez már most érezhető, hiszen a Red Bull érezhetően előrelépett a Ferrarihoz képest, és Imolában, valamint Miamiban is viszonylag sima győzelmet aratott Max Verstappen révén.
Ugyanakkor idén már nem csupán az autó fejleszthetősége, illetve a mérnöki tudás határozza meg ennek eredményét, hiszen még az élcsapatok sem költhetnek el akármennyit. Idén – néhány tételtől eltekintve – legfeljebb 140 millió dollárt használhatnak fel, amit nyilvánvalóan okosan be kell osztani, Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke nemrég annak a reményének adott hangot, hogy riválisuk eddig több erőforrást égetett el náluk, ám Helmut Marko szerint ezen a téren nincs jelentős különbség a két istálló között.
A fejlesztéseket úgy tervezzük, hogy minden egyes újítással súlyt veszítsünk, mert sajnos még mindig nem értük el a minimumot
– nyilatkozta a Red Bull tanácsadója aMotorsport-Total.com-nak. –A következő fejlesztéssel továbbra sem fogjuk teljesen elérni. Nem hiszem, hogy ebben a tekintetben nagyon más helyzetben lennénk a Ferrarihoz képest, főleg úgy, hogy Carlos Sainz már többször összetörte az autót. Kíváncsi vagyok, hogy ez milyen hatással van rájuk, de nem lehet olcsó mulatság.”
Bár kétségtelen, hogy a szállítási árak nem könnyítik meg a helyzetüket, az osztrák szakember hangsúlyozta, hogy ezen a fronton minden alakulat hasonló cipőben jár. „Az igaz, hogy a megnövekedett logisztikai költségek problémát jelentenek – szögezte le. – Ez azonban nemcsak minket érint, hanem a Ferrarit és a többi csapatot is.”
Korábban Christian Horner, a bikások csapatfőnöke is megszólalt a témában. A brit szakember kiemelte, hogy nagyon figyelmesen kell eljárniuk, és csak olyan fejlesztést vihetnek pályára, ami tényleg nagy hasznot hoz.
Az idei költségvetési korlátozások miatt rendkívül körültekintőnek kell lennünk abból a szempontból, hogy hol állunk elő a fejlesztéseinkkel
– jelentette ki. – Ügyelnünk kell arra, hogy olyasmivel hozakodjunk elő, ami megéri a [ráfordított] pénzt.”
A Ferrari Monzában tesztelt
Jövő héten következik a Spanyol Nagydíj, amelyre a várakozások szerint minden csapat, így a Ferrari is jelentős fejlesztésekkel készül. Valószínű, hogy pénteken ezért használták fel a második filmes napjukat is Monzában, amiről előzetesen nem lehetett tudni. Ennek keretében 100 km-t, azaz 17 kört tehettek meg a Pirelli által erre a célra gyártott gumikon.
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 13, 2022
A közösségi médiában megjelent képen nem látszik, hogy mely területeken akarnak fejleszteni, ami persze aligha véletlen. Ugyanakkor az időpont sokat sejtető, úgyhogy nem érdemes meglepődni, ha az F1-75-ös jelentősen átalakul a barcelonai hétvégére.