Lewis Hamiltont választották meg a nap versenyzőjének a Spanyol Nagydíj után, miután a brit pilóta sírból hozta vissza a versenyét, és csak azért végzett a negyedik helyett az ötödik pozícióban, mert az utolsó körökben lassítania kellett. A 37 éves versenyző nem sokkal a rajt után Kevin Magnussennel ütközött, aminek következtében defektet kapott, és még a tizennyolcadik helyezetthez képest is tetemes volt a hátránya.
Azonban könnyen lehet, hogy ha Hamiltonon múlik, akkor semmi nem lett volna a felzárkózásból: a Mercedes versenyzője kijelentette a rádióban, hogy csapata helyében ő spórolna a motorral, magyarul érdemes lenne feladni a versenyt. Végül meggyőzték őt a folytatásról, de a kétségtelenül szép felzárkózás ellenére sokakban visszatetszést keltett ez a mondat.
A leintés után természetesen Toto Wolff sem kerülhette el ezt a kérdést, ám a Mercedes csapatfőnöke megvédte pilótáját.
Az osztrák üzletember úgy véli, minden ellenkező jel ellenére Hamilton nem szó szerint értette azt a kijelentését, inkább csak az elkeseredettség beszélt belőle. „Szerintem ez csak egy olyan jellegű mondat volt, hogy »ezt nem hiszem el« – nyilatkozta. – Nem erre gondolt.”
Sokan azt is felvetették, hogy Hamilton hozzáállása nem megfelelő, ám Wolffnak erre is volt ellenérve. Az 50 esztendős üzletember szerint az azt követő több mint 60 körben a hétszeres világbajnok megmutatta, hogy fejben is teljesen rendben van.
„Ez nem éppen egy olyan pilótára utal, aki az utolsó [előttivel] szembeni 38 másodperces hátrányából visszajön az élmezőnybe, folyamatosan futja a leggyorsabb köröket, és végül az ötödik helyen végez – utalt a szerinte nem létező gondokra. –
Ez megmutatja a kiváló gondolkodásmódját és nagy fokú elszántságát.”
Amellett, hogy Hamilton és a csapat így 10 ponttal gazdagodott, hosszú távon is lehet pozitív hatása a felzárkózásnak. Wolff kiemelte, hogy ennek köszönhetően nemcsak a brit versenyző, hanem a címvédő alakulat is extra lökést kapott.
„A pilóta és a csapat közötti dinamika rendkívül fontos, ez egyértelmű – magyarázta. – Az ember a futam korai szakaszában balesetet szenved, és azt mondja magában, hogy »ne, már megint«. Ezzel nem játssza meg magát, mert azt hiszem, a kiállása után körülbelül 38 másodperccel volt lemaradva a mezőny végéhez képest. Ez lényegében azt jelenti, hogy vége a játéknak. Aztán továbbment, és remek tempót mutatott, ami nemcsak az ő morálja, hanem a mi hangulatunk szempontjából is fontos volt.”
Azonban nem mindenki állítja ennyire magabiztosan, hogy nincs itt semmi látnivaló, ás Hamiltonból csak a pillanatnyi frusztráció beszélt. Az egykor szintén a Forma-1-ben versenyző, de most már több mint két évtizede szakkommentátorként dolgozó
Martin Brundle például teljesen más következtetésre jutott.
„Lewisnak a defekt miatti visszaesését követő rádiózása, miszerint lényegében ki akar állni [a versenyből], hogy spóroljon a motorral, riasztó volt, mert ezzel megmutatta, hogy mennyire nem élvezi az idei szezont” – írta a szokásos jegyzetében a Sky Sportson.
Abban viszont a brit exversenyző is egyetért Hamiltonnal és Wolff-fal, hogy honfitársa sokat kihozhatott volna a barcelonai futamból, ha nincs a baleset. Mindezt pedig a különbségek is alátámasztják.
A Kevin Magnussennel történt ütközése az első körben biztosan elvette Lewistól az esélyt egy nagyszerű eredményre