Haas F1 Team's Danish driver Kevin Magnussen arrives before the second practice session at the Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari race track in Imola, Italy, on April 23, 2022, ahead of the Formula One Emilia Romagna Grand Prix. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
A számára új sprintfutammal kapcsolatban is vannak reformötletei a szezont nagyszerűen kezdő dánnak, aki az imolai hétvégén az időmérőjével alapozta meg a későbbi pontszerzéseit. A Haas rutinos pilótája szerint az idei eredményei részben a tavalyi szemléletváltásának és felszabadultságának is köszönhető.
Átesett a tűzkeresztségen Kevin Magnussen az imolai hétvégén, már ami a sprintfutamot illeti, a Haas dán pilótája ugyanis a tavalyi évben bevezetett rendszert az előző szezon kihagyása után múlt szombaton tapasztalta meg először.
Magnussen a pénteki időmérőn az előkelő negyedik helyet érte el,
így másnap komoly eséllyel indult egy szép eredményért, végül a nyolcadik hellyel kellett megelégednie, amivel egy pontot szerzett. A csapat által felfüggesztett Nyikita Mazepin helyére érkező versenyző így tehát ugyan pontszerzőként zárt a sprinten (ahogy a vasárnapi nagydíjon is, ahol kilencedik lett), mégis sok megfigyelést tett a hétvége lebonyolításával kapcsolatban.
WHOOOP!!! P4! Best qualifying for @HaasF1Team ever. The car was just phenomenal. It's looking like it's going to be dry tomorrow so we'll just go and have fun and give it everything we've got like we did today. #F1pic.twitter.com/cXfCTMwfFN
„Zűrös napok vannak mögöttünk, de mégis szépek. Nagy nyomás volt [rajtunk a sprintfutamos hétvégén], lehetnének finomítások [rajta] – olvasható az imolai hétvége utáni nyilatkozata a RacingNews365.com-on. – Nem tudom, egyetértek-e a parc fermé-szabályokkal az első szabadedzés után. Alapvetően az FP1 és az időmérő között van, akkor már nem dolgozol az autón, ez pedig leginkább a kisebb csapatoknak okoz nehézségeket. Emellett
azt is módosíthatnák, hogy a pénteki időmérő a vasárnapi futamra kvalifikáljon. Így egy kicsit keményebben küzdhetnél, és több kockázatot vállalhatnál [a sprinten]."
A dán visszacsúszásában jelentős szerepe volt, hogy azon három pilóta közé tartozott a sprintfutamon (Mick Schumacher és Nicholas Latifi mellett), akik a lágy helyett a közepes keverékű gumik mellett döntöttek. A négy hétvége után az összetett tizedik helyén álló dán szerint ennek jó oka volt, ám utólag már bánja, hogy így döntöttek a csapattal.
Nem tettünk meg egy teljes sprinttávot a szabadedzések során ezeken a [lágy] gumikon, csupán 13 kört, és már azután is láttam rajta komoly problémákat
– magyarázta. – Úgy ítéltem meg, hogy ez csak folytatódna, de a többieken a 13. kör után ez mégsem látszódott. [A sprintfutam végén is] olyan tempót tudtak autózni, mint én, tehát a lágy lett volna a megfelelő választás. Rosszul döntöttem, de a következőkben is harcolni fogunk."
A 29 éves dán pilótát nem csak az Emilia Romagna Nagydíjról kérdezték az újságírók, így elmondta a véleményét a visszatéréséről is. A 2014 és 2020 között F1-ben szereplő Magnussen szerint
mindig is az volt az álma, hogy Forma-1-es világbajnok legyen, ám a tavalyi kihagyás alatt elfogadta, hogy ez nem fog megvalósulni.
A váratlan új lehetőség ugyan elméletben lehetővé teszi, hogy a későbbiekben mégis teljesüljön a vágya, most azonban már más hozzáállással tekint a versenyekre.
„A visszatérésem óta csak napról napra gondolkodom előre. A munkára koncentrálok, próbálom jól érezni magam és mindent beleadok. Nem érzem, hogy komoly terhet tennék magamra a saját elvárásaimmal, legalábbis a korábbi évekhez képest – mondta el az Autosportnak. – Szuper boldog lennék, ha sikerülne Forma-1-es világbajnoki címet szereznem. Aktív tagja vagyok a mezőnynek, bármi lehetséges, de már nagy súly lekerült a vállamról."
A 2021-ben sem tétlenkedő (a Le Mans-i 24 órás autóversenyen és IndyCar-állomáson is induló, elsősorban pedig az IMSA GT bajnokságban versenyző) dán szerint a tavalyi év megváltoztatta a szemléletét: rájött, hogy mennyire jó volt a száguldó cirkuszban versenyezni annak ellenére, hogy az utolsó éveiben egy nem versenyképes járművel szenvedett a mezőny végén.
Tavaly, mikor kívülről figyeltem és visszagondoltam a Forma-1-es pályafutásomra, hirtelen nagyon hálásnak éreztem magam. Korábban is hálás voltam, de másképp: nem tudtam értékelni, hogy milyen jó is nekem, arra koncentráltam, hogy nyerjek ahelyett, hogy örültem volna, hogy az F1-ben vagyok."