MIAMI, FLORIDA - MAY 07: Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Alfa Romeo F1 C42 Ferrari on track during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Miami at the Miami International Autodrome on May 07, 2022 in Miami, Florida. Chris Graythen/Getty Images/AFP (Photo by Chris Graythen / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Nincs megállás a finn versenyzőnek, továbbra sem tűnik rossz döntésnek, hogy eligazolt a Mercedesből. Azok után, hogy pénteken összetörte az autóját, az időmérőn megint remekelt, amivel a két élcsapat mögött a legjobb, ötödik rajtkockát szerezte meg.
A 2019-es Német Nagydíj óta nem ért el annyira jó időmérős eredményt az Alfa Romeo, mint most Valtteri Bottas – akkor honfitársa, Kimi Räikkönen indulhatott ötödikként a futamon. Ez az eredmény nemcsak azért remek a finntől, mert a középmezőny legjobbjaként várja az esti nagydíjat, hanem mert
az első szabadedzésen úgy összetörte a C42-t, hogy a pénteki napon összesen fél óra jutott neki a lehetséges kettőből a rutinszerzésre a vadonatúj pályán.
Ezek után a harmadik gyakorláson nehezen érzett rá a pályára, és a kvalifikáció elején is majdnem pórul járt: az utolsó körébe belehibázott, így izgulnia kellett, hogy a Q2-be kerüljön, végül 15.-ként ez sikerült neki. Onnan viszont nem volt megállás: magabiztosan jutott a Q3-ba, ahol megszerezte a ragyogó 5. helyet.
Úgy éreztem, kötelességem visszafizetni a csapatnak a munkáját egy jó eredménnyel
– mondta Bottas az időmérő után. – Itt-ott találtam dolgokat, és a hétvégém eddigi legjobb körét futottam a Q3-ban. Miután megtaláltam a megfelelő ritmust a gumikkal, megtaláltam a helyes utat."
Bottas öt év után váltott a Mercedesből az Alfa Romeóhoz, és az új környezet, a csapat hangulata egyértelműen kedvez neki, jól birkózik meg velük, ezekhez pedig a komolyat fejlődő hinwiliek is nagyban hozzájárultak. Az Ezüstnyilak eddigi szenvedését látva pedig egyelőre kijelenthető, hogy a finn jókor találta meg az új helyét. Ráadásul
Miamira komoly fejlesztésekkel érkezett az Alfa, amik úgy tűnik, beválnak nála, hiszen az adatok alapján arányosan kevésbé marad el a Ferrari és a Red Bull tempójától, mint az eddigi négy hétvégén.
„Mikor idejöttem, tudtam, hogy ez a pálya kedvezhet nekünk" – tette hozzá. – Be is bizonyosodott, hogy jó és stabil autónk van a lassú kanyarokban és az egyenesekben is. Szerencsénkre csak egy-két nagy sebességű kanyar van, ami nem az erősségünk, azokban még van mit tennünk.
A lehető legjobb forgatókönyv történt, hogy közvetlenül a Ferrari és a Red Bull mögött vagyunk. Tudjuk, hogy reálisan nézve nehéz lesz velük harcolni. de az autóversenyzésben soha nem tudhatod, mi fog történni: csak a saját versenyünkre kell koncentrálnunk, és ha van lehetőség, meg is ragadjuk azokat.
A holnapi nap kihívás lesz: meleg lesz az autónak, a gumiknak és a versenyzőnek – forró és izzasztó verseny elé nézünk."
Bottas csapattársa, a Q1-ben először búcsúzó Csou Kuan-jü frusztráltan nyilatkozott az időmérő után, miután
feltartották őt az ígéretes utolsó próbálkozásánál, így nem volt esélye javítani a 17. pozicíón.
Azonban a kínai pilóta is bízik abban, hogy a jó autójuknak köszönhetően több helyet is előre fog majd lépni a futamon. A vasárnap estét szintén kiszámíthatatlannak gondoló Fréderic Vasseur csapatfőnök emiatt felemásan értékelt a kvalifikáció után: Bottas teljesítményétől el volt ragadtatva, és nagyon hálás volt a teljes csapatnak az autó összerakásáért; viszont bosszús volt Csou balszerencséjéért, hogy a forgalom miatt nem tudta megközelíteni sem a finn eredményét.