A pénteki találkozón a csapatfőnökök is jelen voltak a paddockban, ahol megbeszéléseket folytattak az FIA által bevezetett műszaki irányelvről (TD) a pattogás kiküszöbölése elleni küzdelem érdekében.
Néhány pilóta pozitívan fogadta a lépést, miután az Azerbajdzsáni Nagydíjon sokaknak fájdalmakat okozott a pattogás az utcai aszfalton. Sokan azonban kiálltak az FIA beavatkozása vagy a TD bizonyos elemei ellen, köztük a Red Bull és a Ferrari vezetői is.
Horner szerint a találkozó drámainak bizonyult, azzal vádolta Wolffot, hogy „színházi elemeket" használt a szabályozás megváltoztatására, amely szerinte a Mercedesnek kedvezne.
Horner: Szégyenteljes volt ami a megbeszélésen történt
"Azt hiszem, volt egy színházi elem azon a találkozón"
- mondta Horner a médiának, köztük a RacingNews365.com-nak, megerősítve, hogy a Netflix kamerái jelen voltak, hogy filmre vehessék az eseményeket.
Lehet, hogy Lewis új filmjének megjelenésével Totót is bevonhatja a filmiparba.
Találkozóként szégyen volt, hogy... Igyekszem itt gondosan megválogatni a szavaimat - folytatta nevetve, majd be sem fejezte a gondolatmenetet a Red Bull csapatfőnöke.
Természetesen a Ferrari bemutatta álláspontját a TD-vel kapcsolatban, Toto pedig a szabályozás megváltoztatásáért kampányol, ami kissé ironikus, mert az autója elég gyorsnak tűnt Montreálban, nem sok pattogást láttunk náluk.
"Azt hiszem nyilvánvalóvá vált, hogy a Mercedes problémái csapaton belül vannak, nem pedig olyan dologról van szó, amely minden csapatot érintene."
Horner álláspontja változatlan a műszaki irányelvvel kapcsolatban
Christian Horner álláspontja az FIA beavatkozásával kapcsolatban változatlan marad, ellenzi a szezon közepén a szabályok változtatását. Azt mondja, hogy a Mercedes problémáját egyedül nekik kell megoldaniuk, nem pedig az FIA-ra kell bízniuk, hogy kisegítsék őket a nehéz helyzetben.
Eközben a Red Bull az egész szezonban elkerülte a pattogási problémákat, ami miatt nekik semmi szükségük nem lenne az új FIA által megszabott irányelvekre.
"A Mercedes problémája súlyosabb, vagy súlyosabb volt, mint bármely másik csapaté. Természetesen az istállón múlik megjavítani, az ő hatáskörébe tartozik, hogy kezeljék ezt"
- folytatta Horner.
Tudom, hogy mondtam már, hogy más versenyzőkkel ellentétben a mi pilótáink soha nem panaszkodtak a pattogásra, kizárólag a néhol rossz minőségű burkolatra. Az a probléma, hogy mereven járatják az autójukat. Szerintem nekik kell megoldást találniuk a kérdéseikre, nem pedig a szabályozástól várni azt.