Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc celebrates after claiming pole position in the qualifying session for the Formula One Azerbaijan Grand Prix at the Baku City Circuit in Baku on June 11, 2022. (Photo by HAMAD I MOHAMMED / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
A motorjukkal kapcsolatban van egy jó hírük, de ezt egy rossz követheti. A főstratéga arról beszélt, hogy a meghibásodás nélkül Charles Leclerc simán nyert volna az előző versenyen.
A legutóbbi versenyen ismét saját magát verte meg a Ferrari, egyik pilótájuk sem ért célba. Pedig Charles Leclerc a kettős győzelmet arató Red Bullok elé ugorhatott volna, miután a Ferrari résen volt és a számukra jókor kihirdetett virtuális biztonsági autós fázisban azonnal kihívta őt kerékcserére, így sok időt nyert volna ellenfeleivel szemben.
Inaki Rueda, az istálló főstratégája szerint ez döntő lépés volt, és a motorhiba nélkül győzelmet ért volna. „Szomorúan hagytuk el Bakut, miután nem szereztünk annyi pontot, mint amennyit kellett volna. De pozitívumokat is hozunk magunkkal, mert az autó nagyon erősen ment az időmérőn és a futamon. Mindenféle helyzetben képesek voltunk harcolni. A megbízhatóság az egyik gyenge pontunk. Tisztában vagyunk vele, meg fogjuk oldani" – nyilatkozta.
„Egy bokszkiállás a VSC alatt 10 másodperccel rövidebb ideig tart, mint egy átlagos bokszkiállás. Charles így jóval kisebb veszteséggel teljesítette az egyetlen kerékcseréjét, mint a Red Bullok" – tért rá a stratégiára.
„Charles a táv végéig ment volna a kemény gumin, míg a Red Bullok igyekeztek minél tovább kint maradni a közepes keveréken, csakhogy nagyon lelassultak azon az erősen kopó gumin. Pérez sok időt bukott Charles ellen."
A szimulációnk azt mutatja, hogy ha később nem jön egy másik VSC-fázis, Charles kényelmesen nyert volna [Max] Verstappen előtt.
Rossz hír követheti a jót az erőforrások terén
Azt még nem hozták nyilvánosságra, mitől ment tönkre Leclerc motorja Bakuban, és hogy ennek milyen maradandó következményei lesznek. Carlos Sainz autójában a hidraulikával volt gond, ezt átmeneti megoldással javítja a Ferrari, de az például kérdés, menthető-e Leclerc turbója.
Ebből már hármat használt a szezonban, és a negyedik beszerelése automatikusan tíz rajthelyes büntetést jelent.
A Motorsport-Total.com rámutatott, hogy a barcelonai meghibásodással az egyik végleg kiesett a keretből, míg a Bakuban használt egység visszatétele kockázatos volna, amíg nem derült ki a probléma magyarázata. Így marad a büntetés bevállalása, vagy az idei évben először használt turbó használata, csakhogy utóbbi eset egyáltalán nem optimális, hiszen azt az egységet egy más élettartamnál járó V6-oshoz csatlakoztatnák, ráadásul az erőforrás edzéseken történő használatában is korlátozásokba ütköznének.
De azért nem csupa rossz hír olvasható a Ferrari erőforrásáról: az Alfa Romeo legalább megerősítette, hogy Csou Kuan-jü autója nem motorhiba miatt állt meg Bakuban, hanem a hidraulika adta meg magát.