Sejthető volt, hogy miután egyre több pilóta egyre hangosabban követelt intézkedéseket az F1-es autók pattogásának enyhítésére az egészségre káros mellékhatások miatt, valamit lépni fog a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). A Kanadai Nagydíjtól elvileg kötelezhetik a csapatokat az autó hasmagasságának megemelésére, amennyiben túlzott mértékű vibrációt állapítanak meg a gyorsulásmérő adatai alapján, és akár veszélyesnek minősíthetik és diszkvalifikálhatják is az érintett autókat.
Pillanatnyilag nehéz átlátni, pontosan hogyan működik az AOM névre keresztelt számítási módszer, amivel számszerűen próbálják meghatározni, mi számít elfogadható mértékű vibrációnak, és mi az, ami már nem, az viszont biztos, hogy bőven szolgáltat vitatémát és sportpolitikai okokból a hétvége során támadni és védeni is fogják.
Érthetően nem örülnek a változásnak azok a csapatok, melyeket kevésbé érint az autó pattogása.
Ide tartozik a Red Bull is, amelynél a bajnoki címvédő Max Verstappen kifejezte elégedetlenségét.
Kicsit elszomorító, hogy megint szezon közben változtatnak a szabályokon
– nyilatkozta a RACER-nek. – Nem amiatt, hogy ez minket jobban vagy kevésbé érint, hanem azért, mert nem helyes, hogy egy csapat sokat panaszkodik és hirtelen ez alapján változtatnak a szabályokon."
„Szerintem sok istálló remek munkát végzett azzal, hogy nincsenek ilyen problémáik, vagyis az elkerülhető. A hasmagasság megemelésével nincsenek ilyen gondok, de azzal romlik a teljesítmény."
Ha valaki nem tud megfelelő autót tervezni, az nem a mi hibánk, nem a szabályok hibája.
Természetesen nem példa nélküli, hogy idény közben módosulnak az előírások (tavaly például a Red Bullnak ártott a gumikra vonatkozó paragrafusok szigorítása), ahogy arra Verstappen a "megint" szóval utalt, és természetesen az ilyesmi mindig megosztja a résztvevőket attól függően, rájuk hogyan hat. Nem nehéz a sorok között olvasni, hogy az "egy csapat" megfogalmazással a Mercedesre utalt, ám a szabálytervezetről eddig kiderült részletek alapján úgy tűnik, amelyik csapat nem bírja kordában tartani a pattogást, rákényszerül a teljesítményének csökkentésére a hasmagasság növelésével.
Szintén nem örül a változásnak Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.
Nem tudom, hány éve történt, hogy a szezon közben változtattak a gumiszabályokon. Az mindent alapvetően felforgatott, az erősorrendet is. Most is ez lehet belőle.
– fogalmazta meg az aggályát, vélhetően 2013-ra gondolva. Akkor a gumihasználattal kapcsolatban vezettek be több újítást a Brit Nagydíjon történt sorozatos defektek hatására.
A Red Bull-táborból sem ért mindenki egyet azzal, hogy kár volt változtatni: az Alpha Tauri pilótája, Pierre Gasly más álláspontot képvisel.
Nem azért vagyunk itt, hogy panaszkodjunk csak azért, mert panaszkodni akarunk.
– mondta. – Nagyon örülök, hogy komolyan veszik a témát. Próbáltak a lehető leggyorsabban intézkedéseket hozni, ugyanis a pilóták komoly problémával szembesülnek. Mi ülünk az autóban, nekünk fáj és merev a hátunk."
Nemrég ő fogalmazott sarkosan, hogy szeretné elkerülni, hogy a versenyzők 30 évesen mankóval kényszerüljenek járni a pattogástól elszenvedett fájdalmak miatt.