A tavalyi botrányos abu-dzabi szezonzáró után Michael Masit elküldte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a versenyigazgatói pozícióból (valamint a közvetítésekből kikerült a csapatok és a torony közötti rádiós kommunikáció bejátszása), az ausztrál helyére pedig a szakmai háttérben jobban támogatott Niels Wittich és Eduardo Freitas került.
Az idei szezon eddigi nyolc nagydíján azonban többször is gondja volt a pilótáknak és a csapatoknak a két vezető következetességével:
Max Verstappen monacói bokszkijárat-vonal átlépése és Fernando Alonso bakui időmérős bukótérbe sodródása is idesorolható a közelmúltból.
Valtteri Bottas nemrég úgy vélte, hogy „egy versenyigazgató jobb lenne a kettő helyett", Kevin Magnussen szerint idén „nehezebb megérteni a szabályokat", Cunoda Juki pedig ennél is messzebbre ment.
Nem bízom az FIA-ban, minden alkalommal rendkívül következetlen.
Négy megrovásom van már, a legutóbbi Monacóból, és még mindig nem tudom, miért kaptam" – mondta az AlphaTauri japánja.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto is elismerte, hogy akad következetlenség a versenyigazgatók döntéseiben, ám szerinte inkább építő jellegű visszajelzéseket kellene adni a negatív kritikák helyett.
„A szezon elejével a Ferrarinál nem lehetünk elégedettek, mert többször is hátrányba kerültünk a döntések miatt. De ez már a múlt, el kell fogadni.
De nincs könnyű dolguk, és ahhoz, hogy minél gyorsabban fejlődni tudjanak, segítenünk is kellene őket, együtt kellene működnie a csapatoknak a versenyigazgatókkal"
– nyilatkozta Binotto.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egyetértett kollégájával, hogy felfoghatatlanul nehéz dolga van a reflektorfényben lévő versenyigazgatóknak egy-egy versenyen (példaként a monacói időjárási körülményeket, és az azokra hozott döntéseket hozta fel az osztrák), így a csapatoknak empatikusabbnak kéne lennie velük szemben.
„Minél több futam telik el, annál tapasztaltabbak lesznek, és annál inkább
megbirkóznak majd a Forma-1 által támasztott nyomással is. Ők ugyanúgy az F1 részei, ahogy a csapatok.
Márpedig a csapatok is hibáznak, például a kerékcserénél vagy a stratégia kidolgozásánál." – mondta Wolff.