Ahogy azt már megszokhattuk idén, a Ferrari és a Red Bull mögött a Mercedes bizonyult a harmadik erőnek Bakuban is. Az időmérőn George Russell az ötödik helyen zárt, Lewis Hamiltont viszont Pierre Gasly is megelőzte. A hat kilométeres pálya megdöbbentően nagy időhátrányt eredményezett viszont az Ezüstnyilaknak: a pole-pozíciós Charles Leclerc-től 1,353, de a negyedikként végző Carlos Sainztól is 0,898 másodperc Russell lemaradása – a fiatal britet is ez lepte meg leginkább a kvalifikáción.
„Vegyes érzéseim vannak, mert az ötödik hely nem rossz, és az autót is jónak éreztem, de
a több, mint egy másodperces időhátrányunk sokkolt. Keményen dolgoztunk, hogy javuljon a teljesítményünk, de ezen a hétvégén mindenkinek kijön az erőssége és a gyengesége.
A leszorítóerő és a delfinezés pedig még mindig távol áll a jótól. Hacsak nem lesz safety car, az ötödik hely a maximum, amiben holnap reménykedhetünk. Ráadásul ezért is komolyan meg kell harcolni, mert sok középcsapat lépett előre, és gyors autók indulnak körülöttünk – nyilatkozta Russell a Sky Sportsnak, majd rátért arra, hogy miért adott szélárnyékot Hamiltonnak a második szakasz utolsó perceiben. – A Q2-ben elrontottam az utolsó körömet, ezért igyekeztem segíteni Lewisnak, mert egy ilyen trükkös pályán nem kockáztathattunk, hogy nem jutunk be a Q3-ba. Előre megbeszéljük minden hétvégén, hogy ki kinek segít ilyen esetekben, most én voltam a soros."
A csapatfőnök, Toto Wolff is egyetértett pilótájával abban, hogy a reális plafon az ötödik helyezés a vasárnapi futamon.
„A helyezések a várakozásokat erősítik meg, hiszen a harmadik legjobb autónak megfelelő, Gasly pedig egész hétvégén remekelt eddig. Az időkülönbség viszont hatalmas, még ha hosszú is egy kör, a pálya minden részén hátrányt gyűjtöttünk.
Ha az első négy helyezett kiüti egymást, lehet esélyünk a győzelemre, de reálisan az 5-6. helyben reménykedhetünk.
Nem kockáztatunk, és külön stratégiát dolgozunk ki arra az esetre, amennyiben piros zászlós vagy biztonsági autós fázis lesz, hiszen ez ezen a pályán könnyen elképzelhető."
Lewis Hamilton csalódottabb, sőt, inkább beletörődőbb volt az eredmények miatt, ráadásul még egy potenciális rajthelybüntetés is fenyegette őt. A Q2 végén ugyanis a felvezető körén a 12-es kanyar felé indokolatlanul lassú vezetés miatt vizsgálja őt a versenybíróság, ami miatt leginkább Lando Norris panaszkodott rá a rádióban – a büntetést Wolff és a hétszeres világbajnok sem tartaná jogosnak.
„Nem lepett meg a különbség, Monacóban is épp ez történt. Nagyon kevés időnk volt fejleszteni az autón, ahol bármit próbáltunk, nem sikerült javítani a delfinezésen, így arra törekedtünk, hogy kerüljön minél lejjebb az alja.
Az egyenesekben vagyunk különösen lassúak, ami miatt holnap még inkább szenvedhetünk, de mindent beleadunk. Kaotikus versenyt várok, mert ezen a pályán bármi megtörténhet
– mondta a brit, majd rátért a vizsgálatára. – Nem aggódom, hogy megbüntetnek, mert biztos vagyok benne, hogy nem autóztam lassabban a megengedettnél. Arra törekedtem, mint mindenki: hogy legyen szélárnyékom az egyenesben, mögöttem pedig ugyanezt tették."
Nem sokkal a nyilatkozatok után hivatalossá vált, hogy nem vizsgálják tovább az esetet, és nem büntetik meg a hétszeres világbajnokot.