A Kanadai Nagydíj 49. köréig úgy nézett ki, hogy Max Verstappennek utol kell érnie, és meg kell előznie Carlos Sainzot ahhoz, hogy megnyerje a futamot. Azonban az akkor még csak a 47. körében járó Cunoda Juki tett róla, hogy ez ne így legyen, ugyanis a bokszutcából kifelé menet kicsúszott a 2-es kanyarban a hideg gumikon, és a falban kötött ki.
A baleset után annak rendje és módja szerint sárga zászlót lengettek a kérdéses szakaszon, de sejthető volt, hogy minimum virtuális biztonsági autóra van szükség. A versenyirányítás egy ideig hezitált, aztán végül a valós Safety Cart küldték be. Azonban ezt olyan időpontban tették meg, hogy Sainz kis híján pórul járt.
Szerintem nagyon sokáig tartott, mire a biztonsági autó mellett döntöttek
A svájci szakember abból a szempontból nem túlzott, hogy Sainz tényleg nagyon közel volt a bokszbejárathoz, amikor beküldték a biztonsági autót, így valóban veszített volna. Azonban úgy is csak Lewis Hamilton előzte volna meg, ha a következő körben áll ki, mivel a többiek nagyon messze voltak tőle. Persze a brit pilótától utána visszavehette volna a második helyet, de akkor valószínűleg még annyi esélye sem lett volna a győzelemre, mint így. És hogy mekkora sansza lett volna, ha egyáltalán nem jön a Safety Car? Nos, azt Binotto sem tudja megmondani.
„Tudjuk, hogy a [sikeres] védekezéshez nagyon gyorsnak kellett volna lennie, és legalább 1:17.4-es, 1:17.3-as körökre lett volna szükség, mert Max rendkívül gyors volt mögötte – jelentette ki. – Semmi kétség, hogy nagyon szoros lett volna. Mérlegeltük, hogy maradjunk a pályán vagy cseréljünk kereket, mert Lewis ellen is védekeztünk, aki szintén friss gumikon ment, és ugyancsak gyors volt. Szóval nagyon közelről figyeltük a helyzetet.
Nehéz megmondani, hogy a biztonsági autó nélkül hogyan ért volna véget a futam.”
Sainz a futam után úgy vélekedett, hogy aznap ő volt a leggyorsabb a pályán, és ezt a nézetét többé-kevésbé Verstappen is osztotta. Binotto szintén hasonlóan gondolja mindezt, de abban biztos, hogy minimum a spanyol pilóta minimum tartotta a címvédő sebességét.
„A pénteki versenyszimulációt megnézve Carlos már akkor is nagyon erős volt – fogalmazott. – Szerintem nagyon közel voltunk a Red Bullokhoz, szóval tisztában voltunk vele, hogy tudunk harcolni. Carlos egyre magabiztosabb az autóval, egyre gyorsabban vezet. Jó látni, hogy most ugyanolyan gyors volt, ha nem valamivel gyorsabb, mint Max.”
Nem Binotto volt az egyetlen, aki bírálta az FIA valamelyik döntését. Az ötödik helyről induló Kevin Magnussen nagy lehetőség előtt állt, ám a rajt után megsérült az első szárnya. A dán pilóta tovább tudott menni, sőt, a tempója sem csökkent látható mértékben, ám fekete-narancssárga zászlót kapott. Mindez azt jelenti, hogy veszélyesnek ítélték az autót, és bokszkiállásra kötelezték, amivel a Haas versenyzője nem értett egyet.
A sérülés miatt kénytelenek voltunk kimenni a bokszba, de semmi nem volt
Bár a nem tervezett kiállás nyilvánvalóan hátráltatta Magnussent, a végső csapás nem sokkal később következett be. Sergio Pérez, majd a dán pilóta csapattársa, Mick Schumacher kiesése ugyanis egyaránt VSC-t eredményezett, így riválisai sokkal kisebb időveszteséggel hajthatták végre a kerékcserét.
Visszahozhattuk volna, de aztán jött a virtuális biztonsági autó, és mindenki más is kiállt