Vágólapra másolva!
Mattia Binotto szerint a versenyirányítás túlságosan lassan hozta meg a biztonsági autó beküldéséről szóló döntést. A Ferrari csapatfőnöke elárulta, csupán egy másodpercük maradt kihívni Carlos Sainzot. Kevin Magnussen szintén nem volt megelégedve az FIA aznapi teljesítményével.

A Kanadai Nagydíj 49. köréig úgy nézett ki, hogy Max Verstappennek utol kell érnie, és meg kell előznie Carlos Sainzot ahhoz, hogy megnyerje a futamot. Azonban az akkor még csak a 47. körében járó Cunoda Juki tett róla, hogy ez ne így legyen, ugyanis a bokszutcából kifelé menet kicsúszott a 2-es kanyarban a hideg gumikon, és a falban kötött ki.

Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Kanadai Nagydíj, George Russell
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Nicholas Latifi
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, dobogó, Kanadai Nagydíj 2022, futam

A baleset után annak rendje és módja szerint sárga zászlót lengettek a kérdéses szakaszon, de sejthető volt, hogy minimum virtuális biztonsági autóra van szükség. A versenyirányítás egy ideig hezitált, aztán végül a valós Safety Cart küldték be. Azonban ezt olyan időpontban tették meg, hogy Sainz kis híján pórul járt.

Szerintem nagyon sokáig tartott, mire a biztonsági autó mellett döntöttek

fogalmazta meg kritikáját Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke az FIA felé. – Abban a pillanatban Carlos vezette a versenyt, és a Safety Cart akkor küldték be, amikor éppen az utolsó kanyarhoz közeledett. A csapat nagyon jól reagált, és maga a pilóta is, hogy bejött a bokszba. Azt hiszem, csak egy másodpercünk volt reagálni, és egy másodperc alatt reagáltunk is. Enélkül Carlos nagyon nehéz és rossz helyzetbe került volna. Szerintem gyorsabb döntésekre van szükség, számomra nagyon sokáig tartott.”

A svájci szakember abból a szempontból nem túlzott, hogy Sainz tényleg nagyon közel volt a bokszbejárathoz, amikor beküldték a biztonsági autót, így valóban veszített volna. Azonban úgy is csak Lewis Hamilton előzte volna meg, ha a következő körben áll ki, mivel a többiek nagyon messze voltak tőle. Persze a brit pilótától utána visszavehette volna a második helyet, de akkor valószínűleg még annyi esélye sem lett volna a győzelemre, mint így. És hogy mekkora sansza lett volna, ha egyáltalán nem jön a Safety Car? Nos, azt Binotto sem tudja megmondani.

Tudjuk, hogy a [sikeres] védekezéshez nagyon gyorsnak kellett volna lennie, és legalább 1:17.4-es, 1:17.3-as körökre lett volna szükség, mert Max rendkívül gyors volt mögötte – jelentette ki. – Semmi kétség, hogy nagyon szoros lett volna. Mérlegeltük, hogy maradjunk a pályán vagy cseréljünk kereket, mert Lewis ellen is védekeztünk, aki szintén friss gumikon ment, és ugyancsak gyors volt. Szóval nagyon közelről figyeltük a helyzetet.

Nehéz megmondani, hogy a biztonsági autó nélkül hogyan ért volna véget a futam.”

Sainz a futam után úgy vélekedett, hogy aznap ő volt a leggyorsabb a pályán, és ezt a nézetét többé-kevésbé Verstappen is osztotta. Binotto szintén hasonlóan gondolja mindezt, de abban biztos, hogy minimum a spanyol pilóta minimum tartotta a címvédő sebességét.

Örök rejtély marad, hogy a biztonsági autó nélkül mi lett volna a Verstappen-Sainz csata eredménye Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Clive Mason

A pénteki versenyszimulációt megnézve Carlos már akkor is nagyon erős volt – fogalmazott. – Szerintem nagyon közel voltunk a Red Bullokhoz, szóval tisztában voltunk vele, hogy tudunk harcolni. Carlos egyre magabiztosabb az autóval, egyre gyorsabban vezet. Jó látni, hogy most ugyanolyan gyors volt, ha nem valamivel gyorsabb, mint Max.”

Magnussen szerint feleslegesen rendelték ki

Nem Binotto volt az egyetlen, aki bírálta az FIA valamelyik döntését. Az ötödik helyről induló Kevin Magnussen nagy lehetőség előtt állt, ám a rajt után megsérült az első szárnya. A dán pilóta tovább tudott menni, sőt, a tempója sem csökkent látható mértékben, ám fekete-narancssárga zászlót kapott. Mindez azt jelenti, hogy veszélyesnek ítélték az autót, és bokszkiállásra kötelezték, amivel a Haas versenyzője nem értett egyet.

A sérülés miatt kénytelenek voltunk kimenni a bokszba, de semmi nem volt

kezdte. – Az autót tökéletesen lehetett vezetni, semmilyen hatása nem volt a kocsira. Ez normális, úgy is be kell tudni fejezni a versenyt, hogy van néhány karcolás az autón.”

Bár a nem tervezett kiállás nyilvánvalóan hátráltatta Magnussent, a végső csapás nem sokkal később következett be. Sergio Pérez, majd a dán pilóta csapattársa, Mick Schumacher kiesése ugyanis egyaránt VSC-t eredményezett, így riválisai sokkal kisebb időveszteséggel hajthatták végre a kerékcserét.

Visszahozhattuk volna, de aztán jött a virtuális biztonsági autó, és mindenki más is kiállt

– mondta. – Bosszantó, mert most már négy futam telt el, vagy valami ilyesmi, ahol nem gyűjtöttünk pontot, és szeretnénk újra a pontszerzők közé kerülni.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!