MIAMI, FLORIDA - MAY 08: Charles Leclerc of Monaco driving (16) the Ferrari F1-75 on track during the F1 Grand Prix of Miami at the Miami International Autodrome on May 08, 2022 in Miami, Florida. Mark Thompson/Getty Images/AFP (Photo by Mark Thompson / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Bakuban nagyon fontos a jó végsebesség, és ide, a következő verseny helyszínére új turbófeltöltő és MGU-H egységet szerel be Leclerc autójába a Ferrari. A motorja szintén viszonylag friss lesz.
A szezon harmadához közeledünk a nyolcadik versennyel, a jövő hétvégén Bakuban, az Azeri Nagydíjon csap össze a mezőny. Tizennégy pilóta már elkezdte használni a második motorját a szabadon felhasználható hármas keretből, sokan a többi erőforrás-elemből is kaptak már újat, és vélhetően sokan csatlakoznak ebbe a sorba Bakuban, mert az Azeri Nagydíj helyszínén nagyon fontos a jó végsebesség.
Leclerc friss, nullkilométeres turbófeltöltő és MGU-H egységet kap a Ferraritól,
ezzel értékes teljesítményhez jut. A motornál visszatérnek a Miamiban bevetett változathoz, amivel az amerikai, illetve valószínűleg a spanyolországi hétvégét teljesítette. Utóbbin a turbó, valamint a hőenergiát hasznosító MGU-H is menthetetlenül tönkrement, ezért a bajnokságban a 2. helyen álló pilóta ezekből már a harmadik egységet kezdi használni.
Bakuban nagyjából 25 másodpercen át padlógázzal száguldanak az autók a célegyenesben, máshol is vannak hosszabb gyors szakaszok, ezért számítanak sokat a lóerők. Ráadásul az MGU-H-n keresztül visszanyerhető energia itt a legjelentősebb a szezonban.
A Red Bull egyelőre spórolt az új hajtáslánc-elemek bevetésével, de könnyen lehet, hogy Bakuban az ő pilótáik vadonatúj motorral és egyéb elemekkel versenyeznek majd, ez esetben feléjük billenhet a mérleg nyelve a motorerő terén. Ha mégsem, akkor a Bakut követő pályán, a szintén jó végsebességet igénylő Montrealban dönthetnek így.