Kisebb káosszal ért véget az Azeri Nagydíj időmérőjének első szakasza, miután Lance Stroll balesetét követően nem maradt sok idő arra, hogy mindenki megkezdje a gyorskörét. Ennek következtében a mezőny végén igencsak közel autóztak egymáshoz a pilóták, ami már eleve nem ideális, ha pedig valaki hibázik, azzal az összes mögötte haladó körét tönkreteheti.
Első látásra ez történt Fernando Alonsóval, aki már biztos továbbjutóként a 15-ös kanyarban hajtott ki a bukótérbe. A közvetlenül mögötte autózó Alexander Albon azonban szándékosságot sejtett a manőver mögött, és ezt a rádióban rögtön jelezte is.
Meg kell büntetni ezt a srácot, meg kell büntetni
A telemetriai adatok azt mutatják, hogy Albonnak részben igaza van, ugyanis Alonso a kérdéses pontig már több mint másfél másodperces hátrányt szedett össze, és ez Albon körén is érezhető volt, aki szintén jelentős lemaradásban volt korábbi önmagához képest. Az Alpine versenyzője azonban azt tagadja, hogy szándékosan hajtott volna le a bukótérbe.
„Nem igazán – válaszolta arra a kérdésre, hogy szándékosan trükközött-e. –Azt hiszem, a kvalifikáción láttuk, hogy az a kanyar rendkívül nagy kihívást jelent. Későn fékeztem, és azt gondoltam, hogy nem tudnám bevenni a kanyart, ezért a menekülőútra mentem. A Q2-ben a McLaren is ezt tette. Sebastian [Vettel] azt hitte, hogy be tudja venni a kanyart, és letörte az első szárnyát.
Szóval mindig van egy trükkös döntés, amit egy tizedmásodperc alatt kell meghozni.”
Bár a szándékosságot nem zárják ki, az adatok itt Alonso verzióját igazolják, hiszen valóban később fékezett, mint az előző gyorskörében. Mindenesetre ez már messze nem az első alkalom, hogy egy pilóta hibája elrontja egy másik versenyző körét, elég csak a két héttel ezelőtti monacói hétvégére visszagondolni. Alonso a vádak ellenére együttérez Albonnal, és úgy véli, az ehhez hasonló helyzetek elkerülése érdekében az előő formátumot kellene visszaállítani.
„Tudom, hogy frusztrációt eredményezett, mert az autók sorban álltak, és csak két és fél perc volt hátra a Q1 végén – fogalmazott. – Őszintén szólva megértem őket, mert én is sokszor voltam már [a mostanihoz képest] ellentétes helyzetben. Szerintem Esteban [Ocon] azért maradt le a Q3-ról, mert a McLaren miatt sárga zászló volt, szóval az ilyen jellegű problémákra jobb megoldást kell találnunk, mert mindannyiunknak tudnia kellene teljesíteni a körét. Még a régi formátum [is szóba jöhet], ahol mindannyiunknak volt egy köre egyedül a pályán. Az talán a tévének és nekünk is jó volt. Jelenleg túlságosan sok az interakció a többi autóval, a szélárnyék és a sárga zászlók [révén], és ez nem a legjobb.”