Az Azeri Nagydíjon ismét előjött az autók pattogása, és többen is fájdalmakra panaszkodtak. Közülük is kitűnt Lewis Hamilton, aki láthatóan nehezen szállt ki az autójából a leintés után, és rövid időre az is felmerült, hogy kihagyja a soron következő montréali futamot.
A hétszeres világbajnok a mezőny második legidősebb tagja, a pattogás pedig talán az összes csapat közül a Mercedesnél jön elő a legjobban. Könnyen lehet, hogy ez a két tény játszik szerepet abban, hogy a brit pilóta látszólag jobban szenved a többieknél. Honfitársa, az 1973 és 1983 között, valamint 1985-ben a Forma-1-ben versenyző John Watson együttérez Hamiltonnal, ugyanakkor figyelmeztette is őt.
Lewisnak vigyáznia kell, hogy ne viselkedjen úgy, mint egy pantomim
Bár Hamilton csapattársának, George Russellnek szintén nem esett jól a bakui futam, őt a jelek szerint kevésbé viselte meg a rázkódás. Az ifjabbik brit versenyző ráadásul pontok terén is sokkal jobban áll minden idők legsikeresebb F1-es pilótájánál, ezért Watson úgy véli, utóbbinak változtatnia kellene a hozzáállásán.
„Ez egy teljesen új világ Lewis számára – jelentette ki. – Volt vagy hét éve, amikor a Mercedes dominált [a tavalyi évet is beleszámítva nyolc – a szerk.], és ez talán olyan, mint egy hét éve tartó viszketés. George elég frissnek tűnt utána, és a harmadik helyen végzett Lewis negyedik pozíciójával szemben. Lewisnak talán újra kell kalibrálnia magát, és
a levegőben kevesebb, az edzőteremben pedig több időt kellene töltenie.”
Lehetséges, hogy Watsonnak valamilyen szinten igaza van, azonban a 76 éves exversenyző kijelentését valamelyest érdemes árnyalni. Hamilton ugyanis elárulta, nála sokkal jobban előjött a pattogás, mint Russellnél, és ennek meg is van az oka.
„Ez volt a legfájdalmasabb és a legkeményebb futam, amit valaha átéltem – fogalmazott egy sajtóbeszélgetésen. – George esetében nem volt akkora a pattogás, mint nálam, neki sokkal kisebb mértékű volt. Az én autómon egy kísérleti alkatrész és egy másik felfüggesztés volt. Végül ez bizonyult a rossznak.”