MONTREAL, QUEBEC - JUNE 18: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team W13 loses his rear end in the wet during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 18, 2022 in Montreal, Quebec. Clive Mason/Getty Images/AFP (Photo by CLIVE MASON / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
A Kanadai Nagydíj időmérőjén a negyedik helyen végző Lewis Hamilton szinte soha nem örült még ennyire ennek a rajtpozíciónak, és szeretné azt hinni, hogy ráérzett az autóra. George Russell szerint a második sor is meglehetett volna neki, ha nem a rendkívül kockázatos stratégia mellett döntenek.
Felemásan alakult a Kanadai Nagydíj időmérője a Mercedes számára, hiszen Lewis Hamilton a jónak mondható negyedik helyen végzett, George Russell viszont csak a nyolcadikon fejezte be a kvalifikációt. Utóbbi eredményében jelentős szerepet játszott egy kockázatos és végül egyáltalán nem kifizetődő döntés.
Galéria: A Kanadai Nagydíj esős szombati napjának legszebb képei
1/49
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 18: McLaren Chief Executive Officer Zak Brown looks on in the Team Principals Press Conference prior to final practice ahead of the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 18, 2022 in Montreal, Quebec. Dan Istitene/Getty Images/AFP (Photo by Dan Istitene / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
A hétszeres világbajnok idei legjobb időmérős eredményét érte el a változó körülmények között. Tekintve, hogy a második pénteki szabadedzésen még egyáltalán nem muzsikált alatta jól az autó, nem meglepő, hogy örült ennek az eredménynek.
Elképesztően érzem magam, nagyon boldog vagyok
– nyilatkozta a Sky Sportsnak. –Negyedik helynek még sosem örültem ennyire, legfeljebb az első évemben, 2007-ben. De az idei egy nagyon nehéz év, sok mindenen mentünk keresztül, így tényleg örülök a mai eredménynek.”
A pénteki nap végén Hamilton katasztrofálisnak titulálta az autót, a rádióban pedig vezethetetlennek nevezte a W13-ast. Most viszont már közel sem volt annyira lesújtó véleménnyel munkaeszközéről, bár még mindig nem tartja ideálisnak a helyzetet.
„Mindenki keményen dolgozott, még éjjel is, hiszen tegnap két külön stratégián voltunk [Russell-lel], hogy információkat gyűjtsünk, és George taktikája vált be, nekem viszont nem volt jó az autó – magyarázta. – Ennél a kocsinál mindennek, és még annál is többnek kell összeállnia, hogy jó legyen. Szeretném azt hinni, hogy ráéreztem a ritmusára, mert ezen a pályán még inkább szükség van arra, hogy elkapjam a ritmust –
ám az autó egy teljesen más ütemben »ver«, mint ami jó lenne, és ehhez nehéz hozzászokni.”
Ami a futamot illeti, Hamiltonnak akár reális esélye lehet a negyedik hely megtartására, hiszen a mögötte lévő Red Bull, illetve Ferrari egyaránt a mezőny hátsó feléből rajtol. A brit pilóta optimista, és a jelek szerint a magas rázókövek miatti haragja is elmúlt, mert ezúttal pozitívan beszélt a pályáról.
„Remek helyről rajtolhatunk, remélem, legalább ezt a pozíciót meg tudom tartani – folytatta. – [A negyedik helyet] szerintem az esőnek is köszönhetjük, mert száraz körülmények között nem hiszem, hogy sikerült volna elérni. De az eső mindig új lehetőségeket nyit, ráadásul én szeretem az esőt, és szeretem ezt a pályát. Úgyhogy noha szenvedtünk eddig a hétvégén, és sok munka vár ránk holnapig, a csapattal kölcsönösen biztatjuk egymást, és megbízunk egymásban, remélve többek között, hogy megszüntetjük a pattogást.”
Russell a Q1-ben és a Q2-ben is Hamilton előtt végzett, és a bokszkiállásokig a Q3-ban is előtte volt, így könnyen lehet, hogy azonos stratégián megverte volna csapattársát. A 24 éves versenyző azonban slickeken jött vissza, ami nem vált be, és már a 2-es kanyarban megforgott a gyorskörén.
Kockázatos volt, de ha bejön, nagyot lehetett volna vele nyerni
– kezdte. – Ha az egyes kanyar annyira száraz, mint a többi, remek pozícióban végeztünk volna. Meglepő módon a [korábbi] köröm még így is fél másodpercre volt a negyedik helytől. Erős tempót mutattunk, de ahogyan a rádióban is mondtam, nem azért vagyok itt, hogy beérjem a negyedik vagy az ötödik hellyel. Kísérleteznünk kell, és végső soron a pontokat vasárnap osztják. Örülök, hogy kipróbáltunk valami mást.”
A lágy abroncsok választása önmagában nem volt jó ötlet, hiszen a pálya még nem volt alkalmas ezekre a gumikra. Ráadásul a megforgásnak az lett a következménye, hogy már nem volt idő újabb cserére, amivel visszakaphatta volna az esélyt, hogy legalább a második sorért harcoljon.
Be tudtam volna menni a bokszba kerékcserére, és újra kijönni
– válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Egyszerűen túlságosan vizes volt ott [a pálya]. Csak egy száraz ív volt, de egyik alkalommal sem volt ott elég tapadás. Tavaly Szocsiban hárman kockáztattunk a slickekkel, és a harmadik helyre kvalifikáltam a Williamsszel, valahol mélyen arra is gondoltam. Idén voltak már rosszabb időmérőink is normál körülmények között. Jó lett volna a harmadik és a negyedik hely, egyértelműen megvolt hozzá a tempóm, de ahogyan mondtam, a pontokat vasárnap osztják.”