MONTREAL, QUEBEC - JUNE 18: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Ferrari F1-75 in the wet during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 18, 2022 in Montreal, Quebec. Clive Mason/Getty Images/AFP (Photo by CLIVE MASON / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Charles Leclerc-t és Carlos Sainzot is vizsgálták a Kanadai Nagydíj időmérője után, miután túl lassan hajtottak, de mindketten megúszták a büntetést. A monacói pilóta annak is örül, hogy nem az utolsó helyről rajtol, csapattársa pedig arra törekszik, hogy minél hamarabb közvetlenül Max Verstappen mögé érjen.
Ahogyan az várható volt, a motorbüntetése miatt hátrasorolt Charles Leclerc nem erőltette meg magát a Kanadai Nagydíj időmérőjét, de azt így is bebiztosítsa, hogy a hasonló sorsú Cunoda Juki elől induljon. Carlos Sainz nem tudta kihasználni csapattársa hiányát, valamint Sergio Pérez hibáját, és csak a harmadik helyet szerezte meg a rajtrácson.
Galéria: A Kanadai Nagydíj esős szombati napjának legszebb képei
1/49
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 18: McLaren Chief Executive Officer Zak Brown looks on in the Team Principals Press Conference prior to final practice ahead of the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 18, 2022 in Montreal, Quebec. Dan Istitene/Getty Images/AFP (Photo by Dan Istitene / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Ugyanakkor egy ideig aggódnia kellett, hiszen vizsgálták, mint ahogyan Leclerc-t is, de neki legfeljebb egy öthelyes büntetés számított volna, és az sem sokat. A Ferrari pilótáit, valamint Alexander Albont azért idézték be a sportfelügyelőkhöz, mert a Q1-ben túlságosan lassan hajtottak a kivezető körük végén. Végül azonban mindhárman megúszták a szankciót, mivel
bár veszélyes helyzetet idéztek elő, a döntéshozók szerint egyikük sem tehető kizárólagos felelőssé az eset miatt.
Leclerc így mindenképpen megtarthatja tizenkilencedik helyét. A monacói versenyző négy erőforráselemből is túllépte a limitet, így a rajtrács végéről indul. Ennek következtében számára csupán az volt a tét, hogy megelőzze a hasonló cipőben járó Cunodát, ami sikerült is, így legalább nem az utolsó pozícióból indul. A Ferrari pilótája ennek az apróságnak is tud örülni.
„Ez a legjobb rajtpozíció, amit ezen a hétvégén meg tudtunk szerezni – nyilatkozta. – Ami fontos, hogy jól éreztem magam az autóban, és még néhány kört meg tudtam tenni a futam előtt. Az időmérőn Juki előtt végeztünk, ami csak egy pozíciót [ér], de ilyen hétvégén minden apró részlet segíthet. Arra koncentrálunk, hogy vasárnap mindent beleadjunk.”
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján Kanadában az átlagosnál könnyebb előzni, elsősorban a hajtűkanyar és az utolsó sikán közötti hosszú egyenesnek köszönhetően. A Ferrari többek között ezért döntött úgy, hogy itt vállalja be a rajtbüntetést, ráadásul Montrealban a kaotikus verseny sem ritka, ami még inkább Leclerc kezére játszhat.
Montrealban kevésbé nehéz előzni, mint más pályákon, még ha pénteken láttuk is, hogy nem olyan egyszerű
– magyarázta Laurent Mekies, a Ferrari versenyigazgatója. – Emellett gyakran történnek biztonsági autós esetek ezen a versenyen, amelyek lehetőséget adhatnak arra, hogy előrébb kerüljünk.”
Leclerc kiesésével Sainzé volt az egyetlen Ferrari, amely megküzdhetett a pole pozícióért. A spanyol pilótának Pérez korai búcsúja is jól jött, ám ennek ellenére nemhogy a rajtelsőséget, de még az első sort sem tudta megszerezni. Utóbbi meglehetett volna, ha az utolsó sikánban nem kockáztat túl sokat, aminek látványos megcsúszás lett a vége.
„Necces volt – utalt erre a pillanatra az F1 TV műsorában. –Próbáltam visszaszerezni azt az egy tizedet, amivel Max vezetett, de valószínűleg végül többet veszítettem ezzel, mint amennyit nyerni próbáltam. Ez van. Az első szektor nagyon jól sikerült, a másodikban viszont azt éreztem, hogy kicsúszik a kezemből a kör.
A harmadikban úgy döntöttem, hogy az utolsó kanyarban keményen nyomom, hogy megszerezzem a pole-t, de ez több mint fél másodpercbe került.”
Persze ezzel együtt sem lehet azt mondani, hogy Sainz kifejezetten rossz pozícióból indulna. Száraz körülmények között papíron gyorsabb autóval rendelkezik, mint az előle rajtoló Fernando Alonso, és ha őt maga mögé utasítja, akkor már csak a címvédővel kell megküzdenie élete első F1-es futamgyőzelméért.
„Nagyon fontos lesz minél hamarabb [közvetlenül] Max mögé kerülni – hangsúlyozta. – Onnantól kezdve meg kell próbálni belekergetni a Red Bullt stratégiai vagy más jellegű [hibába]. Szerintem jó esélyünk van, csak hamar fel kell zárkózni mögéjük.”