Az azeri Q1 végén Lance Stroll balesete miatt piros zászlós fázis volt, ami után két és fél perce volt a versenyzőknek, hogy körbeérjenek a hat kilométeres pályán, és megkezdjék az újabb gyors körüket, így komoly forgalom volt a pályán.
Fernando Alonso továbbjutó helyről próbált volna javítani, ám ehhez lassabban ment a kelleténél, ráadásul az egyik kanyart nem is vette be, hanem a bukótérbe sodródott
– a mögötte haladó, és a sárga zászlós incidens miatt javítani nem képes Alexander Albon szerint szándékosan.
Az ilyen eset nem példa nélküli, különösen az utcai pályákon.
A 2006-os Monacói Nagydíjon a pole pozíciós helyen álló Michael Schumachert kizárták, mert szándékosan húzódott félre a Rascasse-ban, véget vetve az edzésnek.
2014-ben pedig Nico Rosberg nem hagyta javítani Lewis Hamiltont (sem) szintén Monte-Carlóban – a mercedeses végül nem kapott büntetést.
Az idei hercegségbeli időmérőn is egy baleset vetett véget az edzésnek: Sergio Pérez és Carlos Sainz torlaszolta el az utat, esélytelenné téve a többiek javítását. Max Verstappen szót is emelt utána, hogy büntessék meg a piros zászlót okozókat az időmérőkön.
Az alonsós incidenst követően ugyan még nem büntette meg a spanyolt az FIA, de várhatóan a jövőben (akár már a Kanadai Nagydíjon is) szigorúbban veszik az ilyen, mások körét elrontó eseteket.
Már tartalmaz a szabályzat olyan pontot, ami erre vonatkozik, és amely megszegése esetén a felügyelőknek jogában áll törölni köridő(ke)t, ha úgy ítélik meg, hogy a pilóta olyan szabálysértést követett el, amely megfelel a leírásnak:
A versenyzőknek minden ésszerű erőfeszítést meg kell tenniük, hogy végig a pályán haladjanak, és nem hagyhatják el azt igazolható ok nélkül."
Alonso – aki állítja, hogy nem szándékosan hajtott a bukótérbe Bakuban – támogatná az esetleges szigorítást, de hozzátette, hogy
nehéz megállapítani, hogy ki és mikor hagyja el a pályát úgy, hogy közben az aszfalton is maradhatott volna.
Lando Norris is egyetértene, ha büntetnék az ilyeneket – a McLaren pilótája szintén érintett volt szombaton egy ilyen esetben, amikor Sebastian Vettel miatt volt sárga zászló a Q2-ben.
Van különbség aközött, aki véletlenül csinálja ezt, és azért húzódik le, hogy elengedje a mögötte érkezőt, illetve aki amúgy is szándékosan lassabb körön van az elvárhatónál
– nyilatkozta Norris. – Mindenki ezt mondja, amíg ő maga nem hibázik – például mint én az imolai megpördülésemkor –, akkor meg azt gondolja: »ó, bár ne vezetnék be mégse ezt a szabályt«. Azok akarják jobban, hogy bevezessék, akik még nem voltak okozói ilyen helyzetnek."