A mezőnyből most már hosszú ideje a Haas az egyetlen istálló, amelyik az idény eleje óta nem nyúlt hozzá komoly mértékben az autóhoz. Egészen mostanáig, hiszen ahogyan korábban is ígérték, a Magyar Nagydíjon már bemutatkozik az amerikai istálló új fejlesztési csomagja, de egyelőre csak az egyik pilótánál.
Az újításokat egyelőre csak Kevin Magnussen kapja meg, vagyis Mick Schumachernek még a régi specifikációval kell mennie a Hungaroringen. A német pilóta ezt nagyrészt saját magának köszönheti, hiszen amellett, hogy eddig kevesebb pontot gyűjtött csapattársánál, többször összetörte az autót, amivel hátráltatta csapatát a fejlesztésekben. A balesetet egyébként most a dán versenyző sem engedheti meg magának.
Csak egy autón vannak fent a fejlesztések, és a tartalékok még ennél a kocsinál is nagyon szűkösek lesznek
Steiner nem fejezte be a mondatot, de ez esetben vélhetően Magnussennek is vissza kell térnie a régi autóhoz. A Haasnál egyébként arra számítanak, hogy az egyébként valójában természetesen mogyoródi pályán nagymértékben érződni fog a fejlesztés hatása, mivel a Hungaroringen rengeteget számít a leszorítóerő.
„Tudjuk, hogy mennyivel nagyobb leszorítóerőt ad – folytatta az olasz szakember. – Van egy kalkuláció, hogy ennek mennyinek kellene lennie, és aztán meglátjuk, hogy [valójában] mennyi lesz. Azonban nem állok ki, és jelentem ki, hogy most ennek kellene történnie. Majd kiderül, hogy működik-e.”
Persze a történelem során már bőven elfordult olyan, hogy egy fejlesztés nemhogy nem vált be, de még visszalépést is jelentett,
ugyanakkor azért az kijelenthető, hogy ezen a hétvégén Magnussennek lesz nagyobb esélye egy jó szereplésre. Persze ettől még Schumacher tevékenysége is fontos lesz, ha másért nem, akkor azért, hogy összehasonlítsák a régi és az új specifikációt. Ez még akkor is hasznos, ha Steiner szerint hatékonyabb megoldás, ha az első, illetve a második szabadedzésen ugyanaz az autó megy eltérő alkatrészekkel, ahogyan azt a Francia Nagydíjon a McLaren is megtette Lando Norrisszal.
„Nehéz két autót [összehasonlítani – szögezte le az 57 éves szakember. – Ilyenkor tökéletesen lehet látni a leszorítóerővel kapcsolatos adatokat, és jó, hogy két különböző specifikáció fut ugyanazon a pályán. Ebből kiindulva meg lehet nézni, hogy mindez biztosítja-e azt az időbeli előnyt, amit kiszámoltunk, illetve amire a szimulátor alapján számítunk.”
Schumacher azonban nemcsak emiatt kerülhet hátrányba a közeljövőben Magnussennel szemben, hanem azért is, mert hamarosan ő is túl fogja lépni a megengedett limitet a különböző erőforráselemekből. Ennek következtében csapattársa legutóbbi versenyéhez hasonlóan a mezőny végéről fog rajtolni. A Haasnál bíznak benne, hogy erre nem az előzésre kevésbé alkalmas Hungaroringen, hanem inkább a nyári szünet utáni első hétvégén, Spa-Francorchamps-ban kerül sor.”
Nála is esedékes a motorcsere, de nem tudom pontosan, hogy ezt mikor fogjuk megtenni