Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen (C) and Ferrari's Spanish driver Carlos Sainz Jr (R) head for the first corner in the Formula One British Grand Prix at the Silverstone motor racing circuit in Silverstone, central England on July 3, 2022. (Photo by Matt Dunham / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Ellenállásba ütközött az FIA szándéka az autók pattogásának kordában tartására, több istálló szerint semmi szükség a július végén bevezetni tervezett előírásokra. Az egyik csapatfőnök tett egy gúnyos megjegyzést is.
Finoman szólva sem örülnek a csapatok, hogy az FIA egy komplex szabályozással megpróbálja számszerűsíteni az autók pattogását és adott esetben büntetéssel sújtani azokat, amelyeket nem felelnek meg az előírásoknak.
Az intézkedés a július végi Francia Nagydíjon lépne hatályba (a most hétvégi Osztrák Nagydíjon tehát még minden marad a régiben), de a következő egyeztetésen több istálló arra készül, hogy lebeszélje a szövetséget a tervéről. A Motorsport.com-nak gúnyosan reagált a tervekre az egyik névtelenséget kérő csapatfőnök.
Mi a következő lépés? Kifejlesztenek egy módszert a vizes pályára, ami rákényszerít minket arra, hogy bizonyos mennyiségű csapadéknál slick gumiról intermediate-re kell váltani?
A Red Bullt irányító Christian Horner kifogása elsősorban az, hogy egy állásfoglalásként és útmutatóként használt, de nem kötelező érvényű technikai direktívából csinálnak hirtelen egy új szabályt.
„Azt gondolom, a folyamatot kell megvitatnunk. A technikai direktíváknak nem kellene szabályváltozást eredményezni, ehhez adott a felügyelő testület és a folyamatok – mondta. – Nem hiszem, hogy egy technikai direktíva alkalmazására lenne szükség."
A képlet szerint a pattogás, pontosabban a függőleges mozgás során felszabaduló energia 100 kilométerenként nem haladhatja a 10 J/kg-ot, ezt egy mérőműszerrel vizsgálja az FIA – a hosszabb ideig tartó kisebb és a rövid ideig fellépő erőteljes ugrálás tehát egyaránt le van fedve az irányelvben.
Ugyanakkor a mérésnél nem veszik figyelembe a bokszból ki- és oda bevezető, a biztonsági autó mögött töltöttt köröket, valamint a rajtok és újraindítások utáni első két kört.
Emellett a tervek szerint mindegyik csapat három futamon felmentést kaphat a szabálysértési vizsgálat alól, ha valamelyik autójuk a küszöbértéket legfeljebb 20%-kal lépte túl.