BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 12: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 overtakes Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB18 for the lead during the F1 Grand Prix of Azerbaijan at Baku City Circuit on June 12, 2022 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Helmut Marko megerősítette, hogy a szezon folyamán, vélhetően a nyári szünet utáni futamok egyikén mindkét pilótájukkal be fogják vállalni a motorcsere miatti rajtbüntetést. A Red Bull tanácsadója úgy véli, hiába a nagy előny a pontversenyben, ez még nem elég Max Verstappen címvédéséhez.
Bár a szezon elején fordított volt a tendencia, most már hosszú ideje kijelenthető, hogy a két élcsapat közül a Red Bull a megbízhatóbb. Bár az első három futamon Sergio Pérez egyszer, Max Verstappen pedig kétszer is kiesett, azóta a Ferrarik lekörözték az energiaitalosokat ebben a tekintetben.
Olyannyira, hogy Charles Leclerc-t Kanadában, Carlos Sainzot pedig Franciaországban sorolták a mezőny végére, mivel több erőforráselemből is túllépték a megengedett limitet. Eközben Verstappennek még egyik motoralkatrészből sem jutott el a maximumig, és Pérez is csak a vezérlőelektronikából van a határon, kipufogóból pedig mindketten négynél tartanak a felhasználható nyolcból. A Red Bull tanácsadója azonban megerősítette, hogy ők is bevállalják a büntetést. Persze nem a most következő Magyar Nagydíjon, hiszen a Hungaroring kevésbé alkalmas az előzésre, de akár már a nyári szünet utáni első hétvégén megtörténhet.
Ez nálunk is jönni fog, csak ki kell választani [azt a helyszínt], ahol viszonylag jól lehet előzni
– nyilatkozta Helmut Marko aMotorsport-Total.com-nak, majd arra utalt, hogy vélhetően Spa-Francorchamps vagy Monza mellett fogják letenni a voksukat. –Ha megnézzük a következő futamokat, az általunk kiválasztott pálya fog következni.”
Az osztrák szakember arra nem tért ki, hogy csak a belső égésű motorból lépik túl a maximumot, vagy ezt több komponens esetében is megteszik, de jó eséllyel utóbbiról lehet szó. Azt viszont leszögezte, hogy a fejlesztési versenyben nem fogják levenni a lábukat a gázpedálról.
„Folyamatosan fejlődünk, ez a Red Bull Racing DNS-e – folytatta. – A szezon második felében is jócskán lesznek újítások, még ha nem is annyira komolyak. Várnunk kell, és meglátjuk, hogy ez hogyan fog kinézni.”
A Francia Nagydíj után Verstappen kényelmes, 63 pontos előnybe került, ami azt jelenti, hogy elméleti szinten akár abban az esetben is világbajnok lehet, ha Leclerc mind a tíz hátralévő versenyt megnyeri.
Marko szerint azonban a holland versenyzőnek még legalább három futamot kell nyernie ahhoz, hogy a címvédés lehetősége egyáltalán felmerüljön.
„Ez még nem elég, gyorsnak és megbízhatónak kell lennünk – szögezte le. – Úgy gondolom, hogy összesen tíz-tizenkét győzelemre van szükség ahhoz, hogy az embernek reális esélye legyen a bajnokságban.”