MONTREAL, QUEBEC - JUNE 19: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 leads the field at the start during the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 19, 2022 in Montreal, Quebec. Dan Mullan/Getty Images/AFP (Photo by Dan Mullan / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner vetette fel, hogy az új csapatoknak a jelenlegi 200 millió dolláros belépési díjnál többet kellene letennie az asztalra, mert az aktuális egyezség megkötése óta sokat nőtt a sportág értéke.
2020-ban foglalták rendeletbe, hogy egy új Forma-1-es csapatnak 200 millió dollár belépési pénzt kell fizetnie. Ennek az a célja, hogy legyen mivel kárpótolni a már meglévő istállókat amiatt, hogy a bevételeket tíz helyett tizenegy (vagy még több) részre osztják szét, és a sportág építéséhez hozzájáruló tagok hűségét megfizessék.
A mezőny azóta nem bővült, jóllehet, számos érdeklődő szívesen csatlakozna. A legismertebb eset az IndyCar-ban sikeres Michael Andrettié, akinek próbálkozása egyre inkább meghiúsulni látszik. A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner szerint érdemes megfontolni a 200 millió dolláros összeg megemelését.
„Tíz nagyon jó, jó csapat található a mezőnyben, és mindegyik stabil lábakon áll. Miért változtatnánk, ha működik így? Jó állapotban vagyunk – idézte az Autosport. – Amikor kihirdették ezt az összeget, a Forma-1 értéke más volt."
Azt hiszem, a következő kérdések egyike az lesz, hogy igazítsuk-e a jelenlegi piaci viszonyokhoz, ami sokkal nagyobb érték a korábbinál?
„De nagyon nehéz folyamat lesz. Az egyezség aláírásakor a csapatok lényegesen kevesebb pénzre számítottak, mint manapság. A sportág értéke hatalmasat nőtt. Idővel változtatni fognak [az összegen]."
Az F1 menedzsmentjéből Stefano Domenicali vezérigazgató azt mondta, csak kiemelt érdeklődőknek biztosítják a csatlakozási lehetőséget az elit klubba, ezzel vélhetően az autógyártókra utalt. 2026-tól a Porsche és/vagy az Audi érkezéséről pletykálnak.