Carlos Sainz of Spain and Charles Leclerc of Monaco and Scuderia Ferrari after the qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 2, 2022 in Northampton, United Kingdom. (Photo by Jose Breton/Pics Action/NurPhoto) (Photo by Jose Breton / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Charles Leclerc elvárja a Ferraritól, hogy stratégiai lépéseket tegyen a Brit Nagydíjon, így ha lehetőség adódik, akár engedje el őt a csapattársa, hogy még jobban zárkózhasson Max Verstappenre a világbajnoki pontverseny élén.
Bár Max Verstappen uralta az egész szombatot, a Q3 legvégén Carlos Sainz meglepte a hollandot, és 0,072 másodperces előnnyel megszerezte élete első időmérős sikerét a nedves silverstone-i aszfalton. A harmadik helyről Sainz csapattársa, Charles Leclerc indulhat, aki örülne a spanyol futamgyőzelmének, ám abban is bízik, hogy a Ferrari szükség esetén számára kedvező stratégiát fog alkalmazni. A monacói hátránya 49 pont, míg Sainz lemaradása 73 pont az éllovas címvédőhöz képest a szezon feléhez közeledve.
„Természetesen nagyon boldog lennék, ha Carlos nyerné a versenyt, de egyértelműen én is meg akarom nyerni – mondta Leclerc. –
A legfontosabb, hogy az első két helyen végezzünk, akármilyen sorrendben is történjen. Ha azonban tudunk taktikázni az autók megcserélésével, biztos vagyok benne, hogy meg is tesszük.
Magabiztos vagyok a kocsiban, úgyhogy várjunk, és meglátjuk, mi lesz."
Sainz egyetértett a monacóival abban, hogy ahogyan az egész szezonban, úgy
Silverstone-ban is csapatként fognak együtt dolgozni, hiszen csak így tudják legyőzni a Red Bull kettősét,
a harmadik szabadedzés adatai alapján pedig erre minden esélyük meg is van.
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 2, 2022
Mattia Binotto csapatfőnök úgy véli, az időmérős sikerből nem szabad kiindulniuk, a gumiválasztásról és a bokszstratégiáról pedig egyelőre nem mondott biztosat az újságíróknak.
„Ők [a Red Bull] hét versenyt nyertek [2022-ben], mi csak kettőt – tette hozzá Binotto. –
De volt néhány futam, ahol mi álltunk az élen, csak megbízhatósági problémáink voltak, tehát könnyedén lehetne 5-4 vagy 4-5 is az állás. A csata nagyon szoros, és még sok van hátra.
A megbízhatóság nemcsak számunkra, hanem számukra is aggodalomra adhat okot. Minden versenyt be kell fejezni – mi tovább küzdünk ezért, és majd meglátjuk, hogy alakul."