Hamilton ebben a szezonban rengeteget pattogott Mercedese volánja mögött, miközben legközelebbi riválisai, a Ferrari és a Red Bull felváltva nyeri a versenyeket. A Mercedes keményen küzdött, hogy megértse, miért bizonyul olyan nehéznek megszelídíteni az autójukat a többiekhez képest. Az új megfigyelések, miszerint az F1 élcsapatai okos trükköt találtak a fém lapok rögzítésében az autó alatt, új reményt adtak Hamiltonnak.
Az FIA új technikai irányelvének részeként, amely a pattogás elleni küzdelemre irányul, és amely a Francia Nagydíj hétvégéjén lép életbe, az autó alatti fém lapocskák elhajlását két milliméterre korlátozzák teljes hosszában, némi mozgásteret(a pletykák szerint ez 10%) megengedve ugyan.
Ez a megfogalmazás némileg eltér az eredeti szabályoktól, ami megakadályozza, hogy a csapatok csak három mért ponton hajlítsák meg a szóban forgó lemezt
- ami azt a feltételezést eredményezi, hogy egyes csapatok (amelyek a Ferrari és a Red Bull) olyan pontokon hajlítják meg a fém paneleket, amelyet nem mér az FIA. Ennek a Francia Nagydíjtól kezdve változnia kell.
Minden nap imádkozom. Határozottan remélem, hogy fejlődhetünk, és tudom, hogy mindenki keményen dolgozik
- mondta Hamilton a 4-es csatornának nyilatkozva.
Van néhány dolog a háttérben a fém lemezekkel kapcsolatban, aminek a változását érdekes lesz látni, illetve azt, hogy ez hogyan hat majd a mezőny éllovasaira.
Hamilton alig várja azt a napot, amikor újra pattogás nélkül autózhat
Míg néhány figyelemre méltó Forma-1-es figura ellenzi a szezon közbeni szabályváltozásokat, mint például Christian Horner, Hamilton úgy érzi, az Azerbajdzsán Nagydíj hétvégéjén elszenvedett fájdalom mindent elmondott az FIA-nak, amit tudniuk kellett.
A verseny után a sportág vezető testülete úgy döntött, hogy cselekedni kell, és a Francia Nagydíj hétvégéjétől kezdve a csapatokat kizárhatják, mert túl erősen vagy túl gyakran pattognak.
„Tűkön ülve várom azt a napot, amikor beülök az autóba, és az nem pattog"
- folytatta Hamilton.
"Voltak idők, amikor a pattogás olyan nehéz volt, hogy meg kellett emelni az autó hasmagasságát az egyenesek szakaszok miatt. Ez másfajta kihívás volt, hiszen verseny közben nem tudsz emelni a versenygépeden.
A csapat pontjaira gondolsz, és arra, hogy a bajnokság minden lépése mennyit jelent mindazoknak, akikkel együtt dolgozol. És ezért csak elviseled a pattogást. A versenyzői pályafutásom során ez az első alkalom, hogy megnéztem egy beállítást, és úgy döntöttem, hogy együtt élek a problémával a csapat érdekében. Ez egy szokatlan forgatókönyv.
"Három hétbe telt, mire újra jól éreztem magam, de szerencsére semmi porckoronggal kapcsolatos sérülés nem történt, csak az izom okozta a fájdalmat. Rengeteg tűszúrást kaptam ezt követően hátamba!"
Forrás