A lépés inkább negatív, mintsem pozitív fogadtatásban részesült. A pilóták és a csapatfőnökök egy része nem értett egyet az idény közbeni változtatással, néhányan azt is kiemelték, hogy ez leginkább egy bizonyos csapat miatt történt, utalva ezzel a Mercedesre. Mások azzal érveltek, hogy annyi változó van, hogy egyszerűen nem lehet egy állandó értéket meghatározni, még akkor sem, ha az csak az adott hétvégére vonatkozik. Ráadásul, tekintve, hogy a technikai direktívák nem nyilvánosak, a nagyközönség számára nem minden részlet világos. Ezt a problémát igyekezett orvosolni Jonathan Noble, az Autosport szakírója, aki cikkében összeszedte, hogy az FIA milyen rövid, valamint hosszú távú megoldásokat tervez a pattogás mértékének csökkentésére.
A csapatok egyik fő problémája, hogy stabil aerodinamikai a leszorítóerő szintje az autó gyorsulásával együtt nő, előidézve ezzel az autó rázkódását.
Ráadásul néhány kocsira az is jellemző, hogy a tempó növekedésével a padlólemez szélei lefelé hajlanak, még nagyobb leszorítóerőt generálva. Ez volt az oka annak, hogy az FIA az idénynyitó előtt engedélyt adott egy olyan elem használatára, amely rögzíti a padlólemezt, ezáltal csökkentve az elhajlás mértékét.
A Kanadai Nagydíjtól kezdve két további eszközt adnak az alakulatok kezébe. Az egyik, hogy engedélyeznek egy, a már elfogadottnál előrébb elhelyezett rögzítőelemet, amelyet a Mercedes már most hétvégén bevetett. Emellett a csapatok engedélyt kapnak arra, hogy vastagabbá tegyék a padlólemez felső felületét, még akkor is, ha azzal alapesetben más előírásokat megszegnének. A cikk szerzője azt is hozzáteszi, hogy amennyiben ezek a direktívák beválnak, akkor az FIA szabálymódosítási javaslatot fog benyújtani, amelyet a Motorsport Világtanács hagyhat jóvá.