Red Bull's Dutch driver Max Verstappen drives during the second day of Formula One (F1) pre-season testing at the Bahrain International Circuit in the city of Sakhir on March 11, 2022. (Photo by Mazen Mahdi / AFP)
Vágólapra másolva!
Szerinte túllőtt a célon az FIA a pattogás enyhítését célzó szabálymódosításokkal. Egy másik istálló mérnöke attól tart, ezzel az élcsapatok előnye tovább nő jövőre.
A következő szezontól a padlólemezek szélét 15 mm-rel (1,5 cm-rel) magasabbra kell emelni az autók pattogásának csillapítása érdekében. Ez úgy enyhíti a problémát, hogy csökken a szívóhatás (minél közelebb fekszik az aszfalthoz a lemez, annál erősebben szippantja lefelé a kocsit), aminek túl nagy mértéke kiváltja a látványos, ugyanakkor a pilóták egészségét veszélyeztető jelenséget.
Mindez egy kompromisszum eredménye, mert az FIA még ennél is nagyobb, 25 mm-es módosítást szeretett volna, míg a csapatok elképzelése 10 mm volt.
Max Verstappen szerint a beavatkozással az FIA "túllőtt a célon."
Az előző futamokon láthattuk, hogy a legtöbb csapat kordában tartotta a problémát, még azok is, amelyek a legjobban kérték a megoldást.
– mondta, utalva a Mercedesre. A már most életbe lépő változásról, nevezetesen a szigorúbb padlólemez-merevségi ellenőrzésekről úgy vélte, ez nem fog ártani a Red Bullnak, pedig a Mercedes pont ebben bízik.
A jövő évre meghozott változásnak ugyanakkor lehet egy kellemetlen mellékhatása az izgalmak szempontjából, amire az Alpine technikai igazgatója mutatott rá.
„Nekünk kisebb az aerodinamikai részlegünk, mint a három élcsapatnak, az övék egyszerűen nagyobb. A költségvetési plafon miatt talán 20 emberüket parkoltatják, akik vitorláznak vagy bringáznak, de könnyen visszahozhatók egy probléma megoldására" – közölte Pat Fry.
A többlet kapacitással nagy előnyben vannak ezek a csapatok.
„Nekik remek hír a módosítás késleltetése, mert tudják, hogy a kisebb istállóknak kisebb a mozgástere a reagálással."
Vagyis könnyen lehet, hogy 2023-ban tovább nő a szakadék a Ferrari-Red Bull-Mercedes trió és az üldözők között.