2022-08-26 14:15:26 SPA - Max Verstappen (1) with the Oracle Red Bull Racing RB18 Honda during the 1st practice session ahead of the F1 Grand Prix of Belgium at the Circuit de Spa-Francorchamps on August 26, 2022 in SPA, Belgium. ANP SEM VAN DER WAL netherlands out - belgium out (Photo by ANP MAG / ANP via AFP)
Vágólapra másolva!
A mercedeses George Russell szerint nyerni fog, és a Ferrarinak van miért aggódni, főleg azért, mert Verstappen úgy dominált az időmérőn, hogy nem az egykörös tempó az idei Red Bull erőssége. Ennyire hátulról alig féltucat versenyző nyert a Forma-1-ben.
Noha a szabadon használható motorkeret túllépése miatt hátrasorolták a rajtrácson Max Verstappent, így is remek esélye van nyerni a 15. pozícióból. Ő maga azt mondta, csalódna, ha a dobogóig nem jutna fel, de ennél vérmesebb reményeket is szőhet, annyira kiemelkedett a mezőnyből. A Mercedes pilótája, George Russell úgy látja, a mezőny sűrűjéből indulva is nyerni fog.
Eltekintve a műszaki hiba és az ütközés, baleset, illetve az egyéb fennakadások lehetőségétől, ez a kijelentés nem alaptalan, és több szakíró, például a The Race-nél is publikáló rutinos Mark Hughes már a pénteki edzések után erre a következtetésre jutott.
Az egyik legjobb érv az, hogy
az egykörös sprint nem erőssége az idei Red Bullnak, Verstappen mégis több mint 6 tizedmásodperc előnnyel végzett az élen az időmérőn.
Ráadásul feltételezhetjük, hogy az autót nem az egykörös tempóra, hanem a hosszú etapokra és az előzésre hegyezték ki. A hollandot segíti az is, hogy minimális gumifelhasználással tarolt, bár a kopás nem tűnik vészesnek, sokan valószínűleg egyetlen kiállással tervezik lenyomni a futamot.
Évek óta a Belga Nagydíj az egyik olyan pálya, ahol nagy számban szerelnek be új motort a versenyzőknek, akár a keret túllépésével is. Nem véletlenül: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke rámutatott, hogy
a szezonban Spában és Bahreinben szükséges a legkisebb előny egy előzés sikeres kivitelezéséhez.
A vonalvezetés mellett ráadásul a friss motor ereje tovább javítja Verstappen esélyeit a felzárkózásban.
Miután a címvédő a Hungaroringen a 10. helyről indulva nyert, az újabb bravúrról valószínűleg főleg az fog dönteni, hogy a másik Ferrarit vezető, élről induló Carlos Sainz hogyan teljesít, képes lesz-e elegendő előnyt felépíteni azalatt, amíg a Red Bull áthámozza magát a mezőnyön. A Mercedes ugyanis váratlanul visszaesett, Lewis Hamilton és Russell sincs jó formában a hétvégén, nehezen elképzelhető, hogy náluk kemény ellenállásba ütközne Verstappen. Sok múlik azon is, Sergio Pérez képes-e Sainz elé kerülni és kicsit megfogni – a Red Bullnál jelezték, hogy az első körben a DRS-nélküli szélárnyék igen jelentős a hosszú egyenesben, az elmúlt években láthattuk, hogy az elöl haladó sebezhető.
Egész évben megfigyelhető volt, hogy a gumik felmelegítésében a Red Bull hatékonyabb a Ferrarinál, ez biztos szerepet játszik a fölényükben a hétvégére jellemző hűvös időjárásban. Árulkodó, hogy Charles Leclerc "aggasztónak" nevezte riválisuk előnyét, és Sainz szerint a versenytempójuk is jobb.
Bárhogy alakul a futam, Verstappennek kockáztatnia sem muszáj és nem kell csüggednie, ha "csak" dobogós lesz, mivel már azzal is jól jár, ha bajnoki vetélytársa, Leclerc előtt ér célba és tovább növeli az előnyét a tabellán.
Győzelmek az F1-ben a 15. helyről vagy hátrébbról rajtolva:
15. helyről: Fernando Alonso - 2008, Szingapúr
16. helyről: Jackie Stewart - 1973, Dél-Afrika és Michael Schumacher - 1995, Belgium
17. helyről: John Watson - 1982, Detroit és Kimi Räikkönen - 2005, Japán
18. helyről: Rubens Barrichello - 2000, Németország
(19. helyről: Bill Vukovich - 1954, Indy500, ami akkor beleszámított a világbajnoki értékelésbe)