A maranellói alakulat jól kezdte a szezont, utána viszont a világbajnoki címvédő Max Verstappen és csapata, a Red Bull átvette az irányítást.
A holland versenyző a nyári szünet előtt rendezett Magyar Nagydíjon aratott sikerének is köszönhetően megnyugtató előnnyel vezet az összetettben, a konstruktőrök között pedig a Red Bull az éllovas. A vb-címvédő Mercedes szenvedett az új szabályoknak megfelelően megépített autójával, s a Red Bull elsőszámú kihívója a Ferrari lett, az
olaszok viszont számos rossz stratégiai döntéssel nehezítették meg saját dolgukat.
Binotto ugyanakkor állítja, a Ferrari javulása nem annak köszönhető, hogy hamarabb el tudtak kezdeni koncentrálni az idei autó építésére, miután tavaly korán kiszálltak a vb-címért folytatott küzdelemből.
Ez nem igaz, hiszen minden csapatnak ugyanannyi ideje volt a 2022-es versenygép fejlesztésére. Mindenki tavaly januárban kezdhette el ezt a munkát, előtte nem volt lehetőség ezzel foglalkozni
- nyilatkozta az Autosport című szaklapnak a csapatfőnök, hozzátéve, hogy a tavaly a vb-címért harcoló Verstappen és a hétszeres vb-győztes Lewis Hamilton 2021-es versenygépén vélhetően többet dolgozott a Red Bull és a Mercedes, mint az idei autón.
Ez viszont ránk is igaz, mert mi a konstruktőri harmadik helyezésért álltunk harcban a McLarennel. Minden csapat ugyanakkor kezdett el fejleszteni 2022-re, legfeljebb abban lehetett eltérés, hogy ki mennyi erőt és energiát tudott ráfordítani erre a projektre
- tette hozzá Binotto.
A Ferrari monacói versenyzője, az összetettben második Charles Leclerc jelenleg 80 ponttal marad el az éllovas Verstappentől, míg az ötödik spanyol Carlos Sainz Jr. hátránya már 102 pont a címvédővel szemben. A konstruktőrök között 97 pont a Red Bull előnye az olaszok előtt.
A világbajnokság a hétvégén folytatódik a legendás belga Spa-Francorchamps-ban, amelynek a jövője még mindig bizonytalan az idei év végén lejáró szerződésük miatt.