Azok után, hogy 2020-ban negyven éve nem látott mélységekkel szembesült a Ferrari, tavaly újra felcsillant a reménysugár a Scuderia szurkolói számára, idén pedig egyértelműen az élcsapatok közé lépett elő.
Összesen négy győzelemnél jár a csapat, a konstruktőrök között pedig ugyan nagyrészt a megbízhatósági és stratégiai problémák miatt közel százpontos lemaradásban van a Red Bull-lal szemben, egyértelmű a fejlődés az utóbbi szezonokhoz képest.
Ebben kulcsfontosságú szerepe van a motor javulásának, amelynél nagyobb mértékűt az 1995 óta a Ferrarinál dolgozó Mattia Binotto csapatfőnök az elmúlt negyed évszázadban egyszer sem látott.
„Tisztában voltunk, hol állunk az erőforrással kapcsolatban, a szabályok következetesek voltak.
Komoly célokat tűztünk ki, és az a fejlődés, amire képesek voltunk Maranellóban nagyobb, mint az elmúlt 25 évben bármikor"
– nyilatkozta Binotto.
A Ferrari mostani előrelépésében az is közrejátszott, hogy 2020-ban a koronavírus-járvány miatt befagyasztották a motorfejlesztést és csökkentették a költségvetést.
Az erőforrás-problémák azonban idén kétszer is elérték az aktuálisan élen haladó Charles Leclerc-t, valamint Carlos Sainznak is fel kellett már adnia futamot dobogós helyről.
Binottót meg is kérdezték, hogy a megbízhatósági gondok következményei-e annak, hogy a fejlesztést két évvel későbbre tolták a tervezettnél.
„Nem tudom, hogy ez túl nagy mértékű halasztás volt-e, hiszen a teljesítmény növelése soha nem elég jelentős. Mi azonban mindig a teljesítményt fogjuk előnyben részesíteni a megbízhatósággal szemben. (...) Fel akartunk zárkózni az élmezőnyre, így mindent egy lapra, a teljesítmény növelésére raktunk fel arra gondolva, hogy a megbízhatóság később mindig javítható – folytatta a Ferrari csapatfőnöke. –
A pályán olyan hibák is jelentkeztek, amikre nem számítottunk előzetesen, de ez azért is lehetett, mert másra koncentráltunk, másban igyekeztünk tapasztalatot szerezni."