A Ferrari 2018 után ismét úgy vágott neki az idei szezonnak, hogy egyértelműen bajnokesélyes autóval rendelkezik. A rendkívül biztató első három futam után azonban jött a rémálomszerű folytatás: a végső győzelemre esélyesebb Charles Leclerc többször is hibázott, de mindez eltörpül a stratégiai csapat bakijai mellett. Ha ez nem lenne elég, akkor a monacói pilóta autója kétszer is az élen állva hibásodott meg, vagyis mondhatni, a tervezők sem végeztek tökéletes munkát. Ennek eredményeképpen Max Verstappen már 80 ponttal vezet, így teljes mértékben a saját (és a Red Bull) kezében van a sorsa, a hátralévő kilenc futamon még nyernie sem kell feltétlenül a címvédéshez.
Mindez azt jelenti, hogy a Ferrari valószínűleg ezúttal is kudarcot vall, és zsinórban immáron tizenötödik éve nem ők adják az egyéni pontverseny győztesét. A maranellóiak vészesen közelednek a legnagyobb aszályuk felé: Jody Scheckter 1979-es bajnoki címe 21 évig, vagyis Michael Schumacher 2000-es diadaláig az utolsó elsőség volt. Konstruktőri szinten már ennél is közelebb vannak a rekordhoz: 1983 után 16 idényt kellett várniuk az újabb sikerre, év végén minden bizonnyal 14-nél fognak tartani. Felmerül a kérdés, hogy a történelmi jellegű nyomás szerepet játszik-e a Ferrari sorozatos hibáiban, de Leclerc szerint erre egyértelműen nem a válasz.
Nem gondolok erre
A Ferrari gazdaságilag és infrastrukturálisan egyértelműen a bajnoki címre reális eséllyel pályázó istállók közé tartozik, ám szervezetileg komoly gondokkal küzdöttek az elmúlt években. Ezen a fronton még most sem tökéletes a helyzet, de Leclerc úgy véli, hogy az építőkockák most már megvannak ahhoz, hogy elérjék a céljukat, Sőt, még az idei végső győzelemről sem tett le.
„Úgy gondolom, hogy az alap már megvan ahhoz, hogy világbajnokságot nyerjünk, csupán mindent össze kell raknunk – jelentette ki. – A megbízhatóság idén problémát jelentett, emiatt rengeteg pontot veszítettünk. Ebben megpróbálunk fejlődni.
Ha az év hátralévő részében nem lesznek ilyen gondok, akkor remélhetőleg marad lehetőség. Én továbbra is pozitív maradok.”
A Ferrari hibáiból elsősorban a Red Bull profitált, hiszen az egyéni és a konstruktőri tabellán is jelentős előnnyel rendelkeznek. Sergio Pérez azonban a rivális alakulat védelmére kelt, amikor a téma szóba került.
„Úgy vélem, a futam után mindig nagyon könnyű ujjal mutogatni, és azt mondani, hogy »mekkora hibát követtél el«, de a pillanat hevében mindannyian hajlamosak vagyunk ilyesmire – fogalmazott a mexikói pilóta. – Olyan apró határok között mozgunk, hogy ezek előfordulhatnak.”