Stratégiai póker lett a Holland Nagydíjból, miután előbb virtuális, majd valódi biztonsági autós fázist rendelt el a versenyirányítás. A legjobban a Red Bullnál sakkoztak, mert Max Verstappent visszajuttatták az 1. helyre, a Mercedes döntéseit pedig többen megkérdőjelezték, mivel Lewis Hamiltonnak nem adtak új gumit az utolsó lehetőségnél, így az elsőről a 4. helyre csúszott vissza.
A Red Bullt irányító Christian Horner kőkeménynek nevezte a verseny volt, nehéz döntésekkel.
„Az utolsó különösen az volt, hogy az élről kihívjuk-e Maxot, amivel úgy tűnt, a Mercedes átveszi az első két helyet – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Kulcsfontosságú volt, hogy a megfelelő gumin legyünk a végén. Ez végül remekül működött. Max elég gyorsan elvégezte a feladatát."
A virtuális biztonsági autós fázisnál a kemény gumikra kellett váltanunk, holott azzal nem terveztünk menni.
„Normál esetben a lágy-közepes-lágy taktikát követtük volna, és szerintem a gumielőny révén ugyanígy visszaelőztük volna [Hamiltont], ha Verstappen mögé tér vissza a második kiállásáról."
De a Mercedesnél is azt érzik, önerőből képesek lettek volna nyerni. Erről Lewis Hamilton is beszélt, majd amikor a riporter megkérdezte csapattársát, hogy a verseny menetét érintő fennakadások nélkül az egykiállásos taktikával meglett volna-e a tempójuk a győzelemre, határozottan felelt. „Így gondolom – mondta George Russell. – A verseny elején sok időt vesztettünk, mert az időmérőn hátrébb végeztünk a kelleténél, és az első etap végén közel voltunk Maxhoz és a győzelemért harcoltunk. Nagyon ígéretes, amit a csapat mutatott."