Akár már a következő, Szingapúri Nagydíjon bebiztosíthatja második világbajnoki címét Max Verstappen, aki a szezon eleji műszaki hibákból hamar felocsúdott, az elmúlt két hónapban pedig egyértelműen verhetetlen volt. Ha már a Marina Bayen sikerül a címvédés számára, akkor sem ő lesz az, aki a legkorábban nyeri meg a világbajnokságot, ugyanis 2002-ben Michael Schumacher hat versennyel a vége előtt eldöntötte a vb-cím sorsát. Ezt leszámítva azonban számos más egyéni rekord van, ami még az idei szezonban Verstappen szeme előtt lebeghet, még ha Helmut Marko szerint ő nem azok megdöntéséért versenyez.
A hátralévő hat versenyhétvégén összesen 164 (futamonként 25+1, illetve a brazíliai sprintfutamon 8) pont gyűjthető. Verstappen jelenleg 335 egységgel áll, így akár 499 pontig is eljuthat. A rekordhoz azonban elég lenne 79-et szereznie, ugyanis azt 2019-ből Lewis Hamilton tartja 413-mal (21 versenyen).
Jelenleg 116 ponttal vezet a második helyen álló Charles Leclerc előtt az összetettben. Természetesen a 2010-ben jelentősen megnövekedett pontosztás óta könnyebb megdönteni ezt a rekordot, Verstappen egy nyolc éve fennálló csúcs felülmúlására esélyes: 2013-ban – 19 futam alatt – Sebastian Vettel 155 ponttal végzett a mögötte záró Fernando Alonso előtt, és ez a különbség a holland mostani formája alapján nem elérhetetlen.
Most 11-nél jár a címvédő, a rekordot pedig 13-mal tartja holtversenyben Schumacher (2004-ből, 18 futam alatt) és Vettel (2013-ból, 19 futam alatt). Azaz a hátralévő versenyek felét elegendő megnyernie Verstappennek, hogy ez a rekord is a múlté legyen.
Ezt a csúcsot dönti meg talán a legkisebb eséllyel a címvédő, ugyanis az összes hátralévő nagydíjon neki kellene megfutnia a leggyorsabb kört ahhoz, hogy megelőzze a lista élén álló Schumachert (2004) és Kimi Räikkönent (2005 és 2008). A holland most ötnél jár, a rekordot pedig tízzel tartja a két klasszis.
Amikor 2013-ban Sebastian Vettel mind a kilenc versenyt megnyerte a nyári szünet után, azzal egy korszakos rekord íródott. Azonban az elmúlt öt versenyt úgy nyerte meg Verstappen, hogy ezt sorrendben a 2., a 10., a 14., az 1. és a 7. helyről indulva kellett megtennie, azaz többször is óriási zárkózásra volt szüksége, amit sikerrel teljesített. Így nem elképzelhetetlen, hogy Szingapúrban, Japánban, az Egyesült Államokban és Mexikóban is őt inti le elsőként a kockás zászló, Brazíliában pedig így sorozatban a tizedik sikerét arathatná, egy megdönthetetlennek tűnő rekordot megdöntve.