Jean Todt 1993 és 2007 között volt a Ferrari csapatfőnöke, és irányítása alatt az istálló hat egyéni és hét konstruktőri világbajnoki címet nyert. A vörös istálló szurkolói közül sokan visszasírják a francia szakembert, hiszen távozása óta mindössze egy konstruktőri elsőség jött össze 2008-ban, amikor még tanácsadóként segítette az olasz alakulatot.
A tavalyi év végén a sajtóban fel is merült az esetleges visszatérés. Todt decemberben köszönt le az FIA elnöki posztjáról, és sajtóértesülések szerint egyeztetéseket folytatott John Elkann-nal, a Ferrari elnökével. Ám az érintett tagadta, hogy bármikor is reális esélye lett volna az együttműködés újjáélesztésének.
Kétlem, hogy igaz lenne a hír, de sok olyan hír van, amely nem igaz
– nyilatkozta aLa Gazzetta dello Sportnak adott interjújában. –Nyilvánvaló, hogy amikor az FIA elnöke voltam, gyakran tárgyaltam John Elkann-nal, és sokat beszéltünk a Ferrari ambícióiról. Azonban van különbség a beszélgetés, a remények megosztása, illetve a közös munka között. Szerintem a fejezetek arra valóak, hogy egyikből a másikba lépjünk.”
Todt így továbbra is kívülről szemléli a Ferrari körül zajló eseményeket. A csapat tagjai mostanában rengeteg kritikát kapnak, és többen Mattia Binotto csapatfőnök leváltását követelik. Todt úgy véli, sokan alulértékelik az istálló teljesítményét, de tisztában van vele, hogy még lehet min javítani egykori istállójánál.
„Minden korszak más, nem akarok tanácsokat adni [Binottónak – válaszolta az erre vonatkozó felvetésre. – Könnyű javaslatokat tenni, de az egyetlen tipp, amit adhatok neki, hogy tartson ki. A Ferrari nagyon jól teljesít, de nekem úgy tűnik, hogy az emberek ezt nem igazán veszik észre. A Ferrari újra a győzelem útjára lépett. Szerintem mindenki, vagyis majdnem mindenki azt szeretné, ha a Ferrari bajnokságot nyerne, nem csak néhány futamot. A diadalhoz viszont minden szinten tökéletességre van szükség, amit nehéz elérni, és még nehezebb fenntartani. Mindez a részletekben rejlő tökéletességgel indul. Attól az embertől kezdve, aki felveszi a telefont a cégnél. Ha egy vállalatnál tíz csörgés után sem veszik fel a telefont, az a vállalat nem jó.
Nem lehet kétszer elkövetni ugyanazt a hibát, ha ez megtörténik, az azt jelenti, hogy valamin változtatni kell.”
A Ferrari idén kifejezetten jó autót épített, és a szezon elején úgy tűnt, hogy jó eséllyel pályáznak a világbajnoki címre. Aztán minden fronton sorozatosan érkeztek a hibák, mostanra pedig a Red Bull egyértelműen túlszárnyalta őket a versenytempó tekintetében. Todt elárulta, hogy mit tart az előrelépés kulcsának.
„A bajnokság egy pontján a Ferrari rendelkezett a legjobb autóval – jelentette ki. – Aztán bizonyos lehetőségekkel nem éltek, szerintem a stratégia, a rosszkor beküldött biztonsági autó, valamint megbízhatósági problémák miatt. Rengeteg ilyen esemény volt, ami sokba került. El kell gondolkozniuk, hogy ezek ne ismétlődhessenek meg. Soha, semmit nem szabad magától értetődőnek venni. Ha ez sikerül, akkor minden összetevő megvan ahhoz, hogy bajnokok legyenek.”