A Ferrari éllovasa, Charles Leclerc 116 ponttal van lemaradva a Red Bull versenyzője, Max Verstappen mögött a pilóták tabelláján, míg a Ferrari 139 pontos hátrányban van a Red Bulltól a konstruktőri tabellán.
A megbízhatósági problémák és a versenyzői hibák mellett a Ferrarit gyakran megkérdőjelezik a taktikai és működési döntéseik miatt is.
Legutóbb az Olasz GP-n Leclerc taktikáját módosították verseny közben: egy kiállásos stratégiáról két kiállásosra váltottak Monzában. Több néző és szakértő is kritizálta a döntést, bár néhányan megvédték a csapatot, mivel úgy vélték, hogy a Ferrari amúgy sem valószínű, hogy megnyerte volna a versenyt.
Binotto: Szükség van a változtatásokra
Leclerc számára több stratégiai probléma volt Magyarországon, amikor - látszólag a pályán tapasztaltakkal ellentétben - a kemény keverékű gumikra váltottak, küzdöttek a tempóért, és lemaradtak a dobogós helyekről.
Hasonlóképpen a Belga Nagydíjon a Ferrari Leclerc-t friss lágy gumikért állították ki a boxba, hogy a leggyorsabb körért szálljon harcba, de az előnye nem volt elegendő, így Leclerc Fernando Alonso mögé tudott csak visszajönni a pályára. Ezt tetézte egy boxutcai gyorshajtás és egy időbüntetést is.
Nem meglepő módon a Ferrari csapatfőnöke, Binotto megvédte a csapatát a döntések helyességéről, azonban egy friss interjúban elismerte, hogy szükség lehet változtatásokra, de nem feltétlenül az egyéneken.
Nem kell embereket lecserélnünk, de néhány dolgon biztosan változtatnunk kell
- ismerte el Binotto a Sky F1-nek.
A kommunikációnk módja, a döntéseink meghozatalának módja... változásokra van szükség. Hozzáadott értéket kell teremtenünk, és talán néhány új ember érkezése a csapathoz is elősegítheti ezt. De a személyek lecserélése semmiképp sem az az út, amit én szeretnék. Az egy idejétmúlt módja a problémák kezelésének.
Az elkövetett hibák a Mercedes malmára hajtották a vizet
A Ferrari a futamokon olyannyira nem volt hatékony, hogy fennáll a veszélye annak is, hogy a konstruktőri tabellán megelőzi őket a Mercedes, akik egyenletes teljesítményüknek köszönhetően ott loholnak az olasz istálló nyakán. Annak ellenére, hogy a Mercedes elmarad a Ferrari és a Red Bull tempójától, figyelemre méltó megbízhatósággal rendelkezik.
Mivel a Mercedes mindössze 35 ponttal van lemaradva a Ferrari mögött, Binottót arról kérdezték, hogyan reagálna, ha csapata a harmadik helyen végezne a konstruktőri világbajnokságban a szezon végén.
- ismerte el Binotto.
Az eredmények, amelyeket elértünk, szemben azzal, ahogyan a szezont kezdtük, azt bizonyítja, hogy nem fejlesztettük megfelelő ütemben az autót az idény során. Valamint azt is mutatja, hogy túl sok hibát követtünk el. De az élen vagyunk, és az a szándékunk, hogy az élen is maradjunk
- fogalmazott a csapatfőnök.
Forrás