Az Alpine az utóbbi hónapokban megszilárdította vezető pozícióját a három élcsapat mögötti mezőnyben, ezt a konstruktőri tabella is mutatja, amelyen viszonylag kényelmes előnybe kerültek legközelebbi üldözőjük, a McLaren előtt. (Az egyéni pontversenyben azonban a mclarenes Lando Norris a kiváló szezonkezdésének köszönhetően bőven megelőzi Esteban Ocont és Fernando Alonsót.)
A május végi Monacói Nagydíj óta az előző futam volt az első, ahol riválisuk több pontot szerzett, de a csapatnál nem aggódnak túlságosan az Olasz Nagydíjon látottak miatt, sőt, a nullázás után komoly előrelépést várnak.
„Száz százalékig biztos, hogy ez egy kivételes esemény volt. Szingapúrba viszünk egy új padlólemezt, amivel jelentősen javítunk a leszorítóerőn. Ott megint azon a szinten leszünk, ahol kell, nagyon várjuk már azt a versenyt" – nyilatkozta Alan Permane, az Alpine sportigazgatója.
Azt ugyanakkor elismeri, hogy alaposan utána kell járniuk a monzai eseményeknek. „Nem számítottunk kínlódásra. Pénteken még minden rendben ment, ezért nem értjük a történteket. Akkor gyorsabbak voltunk a McLarennél és mindenki másnál a középmezőnyben" – mondta.
Valóban jelentősebb volt a légellenállásunk, mint másoknak, de arra jutottunk, hogy összességében így vagyunk a leggyorsabbak.
„Az időmérőn is szenvedtünk, mindkét pilóta hibázott. Ez szokatlan, és egyértelműen mutatja, hogy nehéz volt vezetni az autót."
Persze a többi csapat sem tétlenkedik, és bizonyára több készít nagyobb átalakításokat az igen nagy leszorítóerőt igénylő utcai pályára. Azt érdemes megemlíteni, hogy a szingapúrihoz leginkább hasonlító két pályán, Monacóban és a Hungaroringen a McLaren több, illetve ugyanannyi pontot gyűjtött, mint az Alpine.