Torger Christian "Toto" Wolff Team Principal and CEO of Mercedes AMG Petronas F1 Team during the F1 Rolex Grand Prix of Austria 2022 on July 9th, 2022 in Zeltweg, Austria. (Photo by Alessio Morgese/NurPhoto) (Photo by Alessio Morgese / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Toto Wolff betekintést engedett abba a tervükbe, hogy a csapat megváltoztatja 2023-as autójának "DNS-ét", miután 2022-ben elveszítette a konstruktőri és az egyéni bajnoki címet is a Red Bull ellen.
Az Ezüstnyilak 2014-ig visszanyúló konstruktőri bajnoki periódusa az Amerikai Nagydíjon ért véget, mivel a Red Bull 2013 óta először szerezte meg a konstruktőri bajnoki címet. A 2022-es évben még mindig nem tudtak futamgyőzelmet aratni, amire már csak három lehetőségük maradt a szezonban.
Amennyiben nem sikerül összehoznia a Mercedesnek egy győzelmet a W13-assal, úgy 2011 óta ez lesz az első győzelem nélküli évük, Lewis Hamilton számára pedig pályafutása legeredménytelenebb szezonja.
A figyelem azonban most már teljes mértékben a 2023-as autóra irányul. Austinban még egy utolsó frissítőcsomagot kaptak, Hamilton hat körrel a vége előtt vezette is a futamot, azonban Max Verstappen ellentmondást nem tűrve megelőzte a hétszeres brit világbajnokot.
Wolff a DNS-váltásról Annak ellenére, hogy a Mercedes 2022-ben egy egyedi, nulla oldalkormány-konstrukciót használ, Wolff kitart amellett, hogy nem ez az oka a csapat teljesítményének a visszaesésének.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 24, 2022
A csapatfőnök ragaszkodik ahhoz, az elképzeléséhez hogy egy 2021 októberében a padlólemezzel kapcsolatos tervezési döntés volt a kiváltó oka a 2022-es sikertelen évüknek.
Úgy gondolom, hogy az autó DNS-e meg fog változni jövőre. Azt hiszem ezt egyértelműen kijelenthetem. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy a karosszéria nagyon másképp fog kinézni, de az biztos, hogy ami az autó alapjainak a része, vagyis az architektúra, az változni fog a jövő évre
- mondta a médiának.
Előny 2023-ra
A Mercedes egyik előnye 2023-ban a Red Bullnál több szélcsatornában eltöltött idő lesz, a bajnoki helyezések alapján kialakított skála szerint.
A szabály értelmében az aki a tabellán hátrébb végez, az több szélcsatorna-fejlesztési időt kap, ami a Red Bullnak segített a csapattal szemben a 2021 és 2022 közötti technikai szabályváltozások miatt. Ezt Wolff "jelentős hátránynak" nevezi.
2021-ben végig mi voltunk az élen álló csapat, majd megnyertük a konstruktőri bajnokságot. Szóval a 2022 szezon felében hét százalékkal kevesebb szélcsatorna-időnk volt ez alatt a 18 hónap alatt, mint a Red Bullnak, és sokkal kevesebb, mint a Ferrarinak. Most ez fordítva lesz - 14 százalékkal több időnk lesz, mivel a harmadik helyen végeztünk. Ez az idősávos beosztás pontosan az, amire a szabályokat tervezték, és ez adhat némi lehetőséget arra, hogy felzárkózzunk a Red Bull és a Ferrari mögé.