A Mercedes W13-as konstrukciója sikertelennek bizonyult az idei szezonban, az autót eleinte az egyensúlyból való kibillenése sújtotta, így tapadás helyett folyamatosan tolta el a versenygép magát az aszfalttól. Miután ezt sikerült megoldani, következett a mechanikus pattogás. A nagy légellenállás miatt pedig ez nem javult, lassúak voltak a nagy sebességű pályákon is.
Ezek vezettek ahhoz, hogy
a Mercedes 2022-ben még nem nyert futamot, és letaszították a konstruktőri bajnokság trónjáról, amelyet 2014 óta szilárdan tartottak.
Wolff úgy véli, hogy csapata a következő szezonban is nehéz küzdelem előtt áll, miután az idei év nagy részét azzal töltötte, hogy megpróbálta diagnosztizálni, majd megoldani a W13-as problémáit.
Wolff a Mercedes lemaradásáról
Wolff korábban elárulta, hogy a Mercedes 2022-es lemaradásának oka egyetlen, 2021 októberében hozott döntés volt - ami vélhetően a padlólemez kialakításával függ össze -, és úgy véli, hogy bár a Red Bull fölényben van, a Mercedes visszatérhet az élre.
A Red Bullnak biztosan van előnye, de úgy gondoljuk, hogy értjük, honnan ered a lemaradás
- mondta Wolff a médiának.
A Red Bull átvisz jövőre olyan elemeket, amelyek a sikerük kulcsát képezték, mi pedig talán nyolc-tíz hónapot vesztettünk a fejlesztés szempontjából, mert nem tudtuk kitalálni, mi a baj az autónkkal. Szóval mindenképpen nagy a kihívás, de mindannyian hosszú távon gondolkozunk. Mindkét versenyző tisztában van ezzel, és én nem egyetlen hétvége vagy év alapján akarom megítélni a csapat teljesítményét, hanem az alapján, hogy hosszú távon hogyan tudtunk bajnokságot nyerni.
A Ferrarival való küzdelemről
Annak ellenére, hogy 2022-ben nem nyertek futamot, a Mercedes operatív és taktikai szempontból is erős maradt, mindössze két kieséssel az év során.
Mindkettő első körös sérülésből adódott: George Russell Nagy-Britanniában, Lewis Hamilton pedig Belgiumban esett ki egy ütközés után.
Ez azt jelenti, hogy két fordulóval a szezon vége előtt - plusz egy brazíliai sprintverseny - a Mercedes 40 ponttal van lemaradva a Ferrari mögött a konstruktőri bajnokságban.
Wolff úgy véli, a konstruktőri második helyezés "vigasz" lenne számukra.
Mindenképpen vigasz lenne
- válaszolta, amikor arról kérdezték, hogy a bajnokságban a második helyen végezhetnének.
A Ferrarinak volt a leggyorsabb autó a szezon elején, és nagyszerű lenne előttük végezni, de nem ez a fő prioritásunk. Szeretnénk megérteni az autót, hogy meglegyen a tempónk újra a pályán.