Afelé halad a Forma-1, hogy 2030-tól száműzik a szélcsatornákat a csapatok fejlesztési repertoárjából. Bár az elhatározást még nem követte tett, előbb vagy utóbb bizonyára előírásba foglalják ezt is, mivel ezek a berendezések nagyon drágák (50-75 millió eurós nagyságrendről beszélünk) és környezetszennyezők a jelentős energiafelhasználás miatt.
Mindez viszont nem tántorít el néhány istállót attól, hogy befektessenek egy új vadonatúj szélcsatorna építésébe, mert érzésük szerint ez így is meg fog térülni: az Aston Martin és a McLaren létesítménye a tervek szerint a következő év elejére készül el.
A Red Bull részéről pedig most árulták el, hogy 2024-től ők is egy új szélcsatornát használnak a főhadiszállásukon, Milton Keynes-ben.
Az istálló tanácsadója, Helmut Marko azt mondta az Auto Motor und Sportnak, hogy a jóváhagyási fázisnál tart a projekt. A klasszis tervezőmérnök, Adrian Newey rámutatott, hogy
a kényszer szüli a beruházást, mert a jelenlegi eszköznek vannak hiányosságai,
és a szélcsatornában eltölthető idő korlátozása mellett ez visszaüt.
„Lassan éri el a maximális áramlási sebességet, és ezzel értékes időt veszítünk a keretünkből" – nyilatkozta. Márpedig az adatgyűjtés szempontjából a minél nagyobb áramlási sebesség a leghasznosabb, hiszen ez hasonlít legjobban a valódi körülményekhez.
A csapatok a jövőben a szélcsatornák helyett elsősorban az egyéb, például áramlástani szimulációs berendezésekre hagyatkozhatnak majd az autók tervezésében és fejlesztésében; maga Newey is már most ezeket helyezné előtérbe.
Érdekesség, hogy részben a szélcsatorna sajátosságai okoztak idén meglepetést a delfinezéssel kapcsolatban: a drága futószalagon senki sem szimulálta az autók padlólemezének szívóhatását és a futómű ereszkedését-emelkedését, így először a pályán szembesült mindenki a gyakran emlegetett pattogással.