Aki nem volt tisztában azzal, hogy milyen eseményt rendeznek július 21. és 23. között Mogyoród térségében, az is hamar megtudhatta akkor, ha pénteken a kora reggeli órákban az M3-as autópálya ezen részén autózott. Nem lehetett elég korán kelni ahhoz, hogy Budapestről kifelé ne legyen hatalmas sor, és noha ekkor még inkább a média képviselői és a VIP-vendégek érkeztek meg a Hungaroringre, a szurkolók is szépen gyülekeztek. Aztán kilenc órakor, a Forma–3-as szabadedzés kezdete előtt az eső is elkezdett cseperegni, de ekkorra már a célegyenes menti főlelátókon is több ezer néző foglalta el a helyét, amit az időjárás meg is hálált: az F3-as pilóták végig száraz körülmények között gyakorolhattak. Igaz, így is történt egy ijesztő baleset az edzésen, de Rafael Villagómez sértetlenül szállt ki az autójából a több száz méterre elhallatszó becsapódás után.
Az F2-es szabadedzésen még jobbá vált a hangulat, részben amiatt, mert az AlphaTauri színeiben visszatérő közönségkedvenc, Daniel Ricciardo, majd a McLaren és az Alpine pilótái is élőben szóltak a nyilvánossághoz, amíg a Forma–2-es versenyzők felkészültek. A balesetmentesen lezajlott gyakorlás után aztán
Fernando Alonso őrjítette meg a nézőket a Magyarországot dicsérő szavaival,
de az ebédszünetben az Alfa Romeo versenyzőit, majd ismételten Ricciardót, valamint bemutatózó versenyautók motorhangjait is hosszasan lehetett hallgatni, amíg a bokszutca irányítását teljesen át nem vették a Forma–1-es csapatok.
A 13:30-kor kezdődő első edzés elejére a domboldalon végigsétáló emberek tízezrei foglalták el a helyüket a főlelátón, miközben egyre sötétebb felhők gyülekeztek a pálya felett, és 80 százalékosra nőtt az FP1 alatti eső valószínűsége. A tömeg sokszínűségét mutatja, hogy az F1-ben nem érintett nemzetek közül többek között cseh, horvát, svéd és bolgár zászló is lobogott a nézőtéren.
A zöld lámpákat óriási üdvrivalgás fogadta, és már a gyakorlás elején érződött, hogy a mezőny tart az esőtől, és a pilóták igyekeznek minden egyes száraz percet kihasználni – pláne mert a vasárnapi futamra is ragyogó napsütést jósoltak. Lewis Hamilton kivételével mindenki – többségében közepes keverékű gumikon – már az első percben a pályára hajtott, de a brit sem várt sokáig a bemutatkozással. Ám mielőtt az első köridő megszülethetett volna, már jött is egy piros zászlós fázis:
Sergio Pérez csúszott ki az 5-ös kanyarban és törte össze csúnyán a Red Bullját.
Pérez közelmúltbeli látványosan szenvedése tehát folytatódott, hiszen amíg címvédő és kétszeres világbajnok csapattársa, Max Verstappen egymás után nyeri a futamokat, addig neki a legutóbbi öt nagydíjon az időmérő edzések közül egyiken sem sikerült bekerülnie az első tízbe, és egyszer állt dobogóra a futam végén. Ezzel a balesettel pedig nem kizárt, hogy végleg megpecsételte a sorsát a Red Bullnál.
Mire tíz perc után újraindították a szabadedzést,
előkerültek az esernyők és az esőkabátok is a lelátókon,
és noha eleinte még száraz pályás gumikkal próbálkoztak néhányan, az egyre intenzívebb eső és a rengeteg csúszkálás után hamar visszatért mindenki a bokszutcába.
Ezután egyesével néztek körbe a pályán a pilóták: Hamilton után sorrendben Esteban Ocon, Carlos Sainz, Alexander Albon, Charles Leclerc, Oscar Piastri, Lando Norris, Kevin Magnussen és Pierre Gasly is tett egy-egy kört átmeneti esőgumikon, de
mért ideje továbbra sem volt senkinek.
25 perccel a vége előtt még jobban rákezdett az eső, a célegyenesben is egyre jobban ömlött, így ismét teljesen kiürült a pálya, mígnem Valtteri Bottas kimerészkedett az Alfa Romeo garázsából. A finn pilóta 16 perccel az első szabadedzés leintése előtt egy 1:47,787-es körrel elsőként iratkozott fel az eredményjelzőre, majd Sargeant és Albon is elé került, mielőtt
Carlos Sainz balesete miatt újabb piros zászlós fázis következett.
Tíz perc volt hátra az FP1-ből, amikor újraindították a gyakorlást, és miután ekkorra már alábbhagyott az esőzés, többen is elmentek mért körre. Pontosabban végül a balesetező pároson kívül csak a két Alpine, Ricciardo, Hamilton és Verstappen nem teljesített köridőt. A maradék 13 pilótából a két Aston Martin egyből az élre is állt, Fernando Alonso és Lance Stroll is sokáig nagy előnnyel vezetett a harmadik Charles Leclerc előtt.
Ám végül a silverstone-iak nem maradtak az első két helyen: két perccel a leintés előttől kezdve George Russell és Oscar Piastri felváltva cserélődött az élen, és végül
a Mercedes tavalyi pole pozíciós brit pilótája 1:38,795-ös idővel nyerte meg a Magyar Nagydíj kaotikus első edzését.
A Magyar Nagydíj második szabadedzése pénteken 17 órakor, a harmadik gyakorlás szombaton 12:30-kor, az időmérő szombaton 16 órakor, míg a futam vasárnap 15 órakor kezdődik.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Érdemes kihasználni a MÁV-VOLÁN-csoport járatait a Magyar Nagydíj nézőinek. A Hungaroringre kifelé Kerepesig a MÁV-HÉV és onnan a Volánbusz ingyenes különbuszai nyújtanak egyszerű eljutási lehetőséget. Visszafelé, ha Budapest az úti cél, a MÁV-VOLÁN-csoport azt javasolja, hogy a Gödöllőig közlekedő különbuszokról a modern, klimatizált motorvonatokkal utazzanak tovább, amik 15 percenként indulnak a Keleti pályaudvarra. A MÁV-HÉV járatait elsősorban Mogyoród és Örs vezér tere között leszálló utasoknak ajánlják.