A Red Bull a szezon első felében minden versenyt megnyert, ebben pedig nagy szerepe volt a hatékony DRS-rendszerünek, hiszen ez lehetővé tette, hogy az összes légellenállást az autó hátsó részére irányítsa, ezzel pedig növelve a végsebességet.
A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella már korábban beszélt arról, hogy a Red Bull-nál használt koncepció megvalósítása szerepel a jövőbeli terveik között, de a Mercedesnél és a Ferrari sem értik, mitől ennyire hatékony a címvédő megoldása, ami érthetően aggasztja őket.
Pierre Wache, a Red Bull műszaki igazgatója azonban meglepődött azon, hogy a rivális csapatok még mindig nem jöttek rá sikerük egyik titkára, miközben már két éve alkalmazzák a megoldást.
"Őrület, hogy két évvel a bevezetése után is erről beszélnek még az emberek. Az FIA több száz tesztet végeztetett el velünk, hogy kiderüljön trükközünk-e.
A többiek még most sem értik, hogy a nagy leszorítóerőt követelő pályákon miért tűnik el az előny. Ez számunkra azt jelenti, hogy még mindig nem jöttek rá a titokra. Ez nagyon meglep minket"
– fogalmazott az osztrák istálló technikai igazgatója