A 64 éves britet, aki végzettsége szerint aerodinamikai, illetve űrkutatási mérnök vitán felül a Forma-1 történetének egyik, hanem a legzseniálisabb mérnökének tartják - és nem alaptalanul. Hosszú karrierje során az általa tervezett autók összesen 12 konstruktőri világbajnoki címet nyertek, a Red Bull ellőtt ünnepelhetett a Williams és a McLaren csapatával is.
Azonban egy valamit nagyon megbánt már: mégpedig azt, hogy 1993 és 2014 között a Ferrari minden megkeresésére nemet mondott. 1993-ban még az amerikai CART versenysorozatban dolgozott, amikor először kapott ajánlatot Maranellóból, azonban attól tartott, hogy ahogy az amerikai költözés tönkretette az első házasságát, úgy egy olaszországi váltásra rámenne a második is.
A 2014-es döntést még jobban bánja. Abban az időben a Red Bull sokat hadakozott a Renault-val, amelyik nem tudott versenyképes motorokat szállítani a csapatnak. Ráadásul a francia cég párizsi központjában tett látogatás is hatalmas csalódás volt, miután a Renault - azóta számos botrányba keveredett elnöke - Carlos Ghosn kereken megmondta, hogy egyáltalán nem érdekli az F1.
"Csak azért vagyok még itt, mert a marketingeseim szerint jót tesz a márkának a jelenlétünk ebben a depresszív közegben" - emlékezett vissza Newey.
"A Mercedesről tudtuk, hogy nem adna nekünk motort. A Ferrarinak remek erőforrásai voltak, de abban az időben úgy gondoltam, hogy jól vagy rosszul, az már mindegy, hogy egy világbajnoki csatában biztosan nem kapnánk egyenlő feltételeket az olasz csapattal, ha a motorjaikat használnánk."
Arra a kérdésre, hogy megbánta-e, hogy elutasította a Ferrari megkereséseit így felelt Newey:
"Érzelmileg egyértelműen igen. Olyan zsenikkel dolgozni, mint Fernando Alonso és Lewis Hamilton, mesés lett volna. De ez van, néha így alakulnak a dolgok" - zárta le.