Melbourne-ben és Szuzukában is komoly veszteségeket könyvelhetett el a Williams, az utóbbi két versenyhétvége három balesetet is hozott a csapat számára. Először Alexander Albon törte össze brutálisan az autóját az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén, a Japán Nagydíj pénteki napján Logan Sargeant csapta falhoz a kocsit, majd a szuzukai verseny rajtja utáni kanyarokban Albon Daniel Ricciardóval ütközött és állt bele a gumifalba.
A hírek szerint
a javítási munkákat és a szállítási költségeket összesítve több mint kétmillió dolláros veszteség érte a Williams csapatát,
amelynek helyzetét nehezíti, hogy a két futam Ausztráliában és Japánban volt, így a nagy-britanniai központba való visszaszállítás költségei nagyobbak, mintha európai versenyeken történtek volna a balesetek.
A szuzukai versenyhétvége után a Williams pilótái sem tagadták, hogy rosszul állnak a tartalék alkatrészekkel, ráadásul a szezon elején megkéstek a gyártással, így az első nagydíjakat tartalék karosszéria nélkül teljesítették - számolt be róla a formula.hu. Ez még a soron következő Kínai Nagydíjon is így lesz, jelen állás szerint Miamira érkezhet meg a harmadik karosszéria.
Az alkatrészek gyártása nyilván emberi és anyagi erőforrást is igényel, tehát a Williams valószínűleg kénytelen lesz a fejlesztésekre szánt keretből átcsoportosítani a javításokra, azaz a balesetek nemcsak lassítják az amúgy is gyengén kezdő istálló ütemtervét, hanem konkrétan darabra is csökkentheti a bevethető újítások számát.
Mindez a közvetlen riválisokkal szemben komoly versenyhátrányt jelent,
akikkel élet-halál harc zajlik minden egyes pontért és konstruktőri vb-helyezésért.
Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.