A Williams Forma-1-es csapata az előző idényhez képest eltérő fejlesztési stratégiát választott, változtattak a gyártási és a tervezési folyamatokon is, valamint az autókoncepciót is módosították. Míg 2023-ban csupán egyetlen nagy fejlesztési csomaggal állt elő a Williams, addig ebben az évben több apró frissítéssel próbálkozik, azonban a várnál gyengébben kezdte a szezont.
Monacóban aztán a grove-i csapat megszerezte idei első pontjait, miután sikerült csökkenteni az FW46-os súlyát, ami az első hétvégék során komoly problémát jelentett. Alexander Albon szerint ezen a területen azonba még mindig van hová fejlődniük, ugyanis annak ellenére gyengébben teljesít az istálló, hogy a felkészülés során előrelépésekről beszéltek. Viszont rendkívül költségesek azok a fejlesztések, amikkel az autó tömegét csökkenthetik, így a csapatnak választania kell a súly és aerodinamikai fejlesztés között.
Súlyban még mindig nem vagyunk tökéletesek. Sőt, még elég messze vagyunk attól, ahol lenni szeretnénk. Azonban hamarosan jönni fognak azok a fejlesztések, amelyeknek köszönhetően javulhat a teljesítményünk. Azt mondanám, hogy jelenleg a mérleg nyelve inkább afelé mutat, hogy az aerodinamika korszerűsítése helyett a súly problémáját oldjuk meg"
- mondta Albon, hozzátéve, hogy anyagi szempontból a súlycsökkentés sem olcsó mulatság.
A 2026-os motorszabályok miatt várhatóan jövőre még nem lesznek nagy változások a Williamsnél, de Albon arra számít, hogy a következő évben még erősebbek tudnak lenni, mivel át tudják vinni a fejlesztéseiket az új szezonba.
"A gyárban keményen dolgoznak, de az új munkamódszer miatt késnek a dolgok. Ez most fájdalmas volt, de átestünk rajta. Optimalizálunk és dolgozunk, jövőre pedig nem leszünk túlsúlyosak" - mondta Albon.