A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
2
Bronzérem
1
HUNVég Zsombor
12:10CselgáncsNikoloz Sherazadishvili-Zsombor Veg
HUNMagyarország
12:16ÚszásSzabad 4 x 200m
HUNMagyarország
14:00KézilabdaSpanyolország-Magyarország
HUNHámori Luca
16:18ÖkölvívásAnna Hamori-Marissa Williamson
HUNKovács Richárd
17:38ÖkölvívásRichard Kovacs-Sofiane Oumiha
HUNMagyarország
21:05VízilabdaMagyarország-Japán
NyílNyíl
Vágólapra másolva!
George Russell hiába nyerte meg szenzációs versenyzéssel a Forma-1-es Belga Nagydíjat, végül elvették a futamgyőzelmét, mert az autója könnyebb volt a megengedettnél. A Mercedes azóta felfedte, milyen tényezők vezettek a brit pilóta kizárásához.

A 2024-es szezon legizgalmasabb futamát rendezték Belgiumban, ahol a Mercedes pilótája, George Russell mindössze egy kerékcserével csinálta végig a 44 körös versenyt, de így is nyerni tudott. A 26 éves brit azonban hiába szerezte meg F1-es pályafutása harmadik győzelmét, az ellenőrök úgy találták, hogy az autója nem érte el a 798 kg-ban meghatározott minimumsúlyt azt követően, hogy üzemanyagmintát vettek belőle a leintést követően. 

Russelltől végül elvették a győzelmet és kizárták, a siker pedig a csapattársáé, a második helyen befutó Lewis Hamiltoné lett.

F1 Grand Prix of Belgium
George Russell végül elbukta a futamgyőzelmet és kizárták
Fotó: NurPhoto via AFP

A Mercedesnél alaposan kivizsgálták, mi vezethetett Russell kizárásához, a német istálló vezető pályamérnöke, Andrew Shovlin pedig igyekezett magyarázatot adni a történtekre.

"Az autó elég sokat veszíthet a tömegéből egy verseny folyamán. Ott van a gumikopás, a kopólemez, a fékek elhasználódása, olajfogyasztás. 

Maguk a versenyzők is sokat fogyhatnak. És ezen a futamon George például elég sok súlyt vesztett" - 

mondta a brit mérnök.

"Az autók azonos tömegen kezdték a futamot. Lewis és George is mérlegre állt a kvalifikációt követően. A két autó 500 grammra volt egymástól. A gond viszont csak George-nál jelentkezett részben amiatt, mert a gumikopás jóval komolyabb volt. Emellett látszólag a kopólemez felülete is jobban elhasználódott. 

Begyűjtjük majd az adatokat, aztán megnézzük, hogyan tudnánk javítani az eljárásainkon, mert nyilván nem akarjuk, hogy ez újra előforduljon" - 

idézte a motorsport.com az 50 éves szakembert. 

Az általános vélekedés szerint tíz kilogramm mintegy 0,3 másodpercet ér körönként, ezért a 1,5 kiló mínusz is érhetett valamennyi tempóelőnyt Russellnél, ám Shovlin szerint ennek valódi hatását nehéz megítélni, főleg azért, mert a két autójuk azonos tömegen kezdte a futamot Spában.

Kapcsolódó cikkek

Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!