A Forma-1-es Olasz Nagydíj után a Red Bull és a Ferrari is a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) fordult, hogy vizsgálja felül a McLaren és a Mercedes által használt első szárnyakat, mivel a belső kamerás felvételeken úgy tűnt, ez a két csapat rugalmasabb első szárnyat használ, amely komoly előnyt jelenthet a riválisokkal szemben. egy
A mérnökök gyakran próbálkoztak azzal, hogy menet közben valahogy rugalmasabbá tegyék a szárnyelemeket - ezzel csökkenthető a légellenállás az egyenes szakaszokban -, mindezt úgy, hogy az alkatrészek közben megfelelnek az FIA terheléses tesztjeinek. A mostani szabályrendszerben különösen előnyös lehet az első szárny hajlása, mert ezzel orvosolni lehet bizonyos problémákat az egyensúly terén. Az FIA nemrég kiadott egy közleményt ezzel kapcsolatban, és tisztázta az ügyet.
Az FIA minden versenyen számos ellenőrzéssel vizsgálja az első szárnyakat az F1 technikai szabályainak megfelelően. Jelenleg minden első szárny megfelel a 2024-es előírásoknak.
A Belga Nagydíj óta az FIA extra adatokat gyűjtött az első és második szabadedzések során, hogy ki tudja értékelni az elemek dinamikus viselkedését az FIA által kötelezővé tett videókamerák segítségével, melyek az első szárny olyan részeit veszik, amelyek a FOM kamerái számára nem láthatóak" - olvasható a közleményben, amelyben kitérnek arra, hogy a Szingapúri Nagydíjig ez lesz a bevett gyakorlat, így elegendő adathoz férhetnek majd hozzá, hogy objektív képet kapjanak a helyzetről.
A szövetség szerint az első szárnyak terén nehezebb dolguk van, mint a hátsó szárnyak vagy a padlólemezek esetében, miert a csapatok többsége eltérően alakítja ki azokat, és emiatt a szárnyak nem mindig ugyanott kapják meg a legnagyobb terhelést, így nem is feltétlenül ugyanúgy és ugyanott hajlanak el - számolt be róla a motorsport.com.
Az FIA minden csapatnál, így a McLarennél és a Mercedesnél is rendben találta az első szárnyakat,
de amennyiben gyanús jelenségre lesz figyelmes, újabb teszteket és méréseket hajt végre.