Itt követhette velünk az F1-es Szingapúri Nagydíj 62 körös futamának eseményeit.
Köszöntjük Olvasóinkat az F1-es Szingapúri Nagydíj élő közvetítésében!
A brit és a holland rajtol az első sorból, a csapattársaik viszont a másodikba sem fértek be, hiszen azt a Mercedes pilótái foglalják el. Norris a korábbi öt rajtelsősége közül egyik alkalommal sem tudta megőrizni a vezetését az első kör végére, így izgalmasnak ígérkezik már a verseny eleje is. Pláne, hogy a szingapúri utcai pályán jó néhány rajtbalesetet láthattunk már.
Ez az egyetlen helyszín az idei versenynaptárban, ahol Verstappen még sosem nyert, és a holland dobogón is csak kétszer állt. A jelenlegi mezőnyből Hamilton 4-szer, Alonso 2-szer, Sainz és Pérez 1-1 alkalommal győzött Szingapúrban. Russell viszont például sosem szerzett még pontot ezen a pályán – a brit tavaly az utolsó körben, a harmadik helyről esett ki.
Ez Hamilton 350., egyben Sainz 200. futama. Továbbá a mostani Verstappen 180. Red Bull-os versenye, Michael Schumachernek ugyanennyi volt a Ferrarival.
Az eddigi 14 Szingapúri Nagydíjon egyszer sem esett eső a futamon, mégis minden évben – összesen 25-ször – szükség volt a biztonsági autóra. A 14 futamból 9-szer nyert a pole-ból induló pilóta 1-szer a 2., 2-szer a 3., 1-szer az 5., 1-szer pedig a 15. helyről győztek.
Sorozatban a 14. futamon lehet McLaren-dobogó, a csapatnak ennél csak egyszer volt hosszabb (19-es) sorozata, még 2007-08-ban. A McLarennél is boldogabb volt viszont az időmérő után Verstappen és a két Mercedes, akik a szabadedzések alapján nem számítottak ilyen jó rajthelyre.
Mért kör nélkül zárta mindkét Ferrari a Q3-at, Sainz ráadásul összetörte az autóját, majd büntetést kapott.
Egy állat miatt volt piros zászló a harmadik szabadedzésen. A közvetítésben nem mutatták azt, ami egy nézői felvételről kiderült: mutatjuk, mi történt a varánusszal.
A Pirelli szerint egykiállásos taktikával teljesíthető a futam, de egy biztonsági autós fázis alaposan bekavarhat.
31 fokos levegőn, 37 fokos aszfalton, 76%-os páratartalomban indul el a villanyfényes futam, amelyen aligha lesz szerepe a csapadéknak.
Hamilton és Ricciardo lágy, Magnussen, Stroll, Bottas és Csou kemény, a többiek közepes keverékű gumikon rajtolnak.
Elindult a mezőny a gumik bemelegítésére, mielőtt nekivág a 62 körös versenynek. Emlékeztetőül a rajtsorrend:
Norris, Verstappen, Hamilton, Russell, Piastri, Hülkenberg, Alonso, Cunoda, Leclerc, Sainz,
Albon, Colapinto, Pérez, Magnussen, Ocon, Ricciardo, Stroll, Gasly, Bottas, Csou.
Hülkenberg Piastrit előzte, Colapinto pedig a 7. helyre lépett előre, más változás nincs az élmezőnyben.
Az első hét helyen legalábbis. Piastri visszaelőzte Hülkenberget, Alonso és Leclerc pedig Colapintót.
A lágyakon nem tudott előzni, sőt, már inkább Russellre kell figyelnie, akit fel is tart. Colapinto és Pérez javított eddig a legtöbbet, Albon viszont 4 helyet is vesztett.
A visszapillantót kell néznie, feltartja a mögötte haladókat. Sainz csak a 12. továbbra is.
Már bő 2 másodperc az előnye Verstappen előtt, aki további 3,5-lel vezet a Mercedesekkel szemben.
Colapinto tempója elkezdett visszaesni, hamarosan megelőzheti a mexikói. Hülkenberg is kezd leszakadni Piastritól.
Verstappennek már 5 másodperc a hátránya Norris mögött, és ugyanennyi az előnye Hamilton előtt. Ricciardo a bokszba jött.
Sainz beragadt Cunoda mögé, így inkább kihozták a bokszba. Keményekre váltott, akárcsak Albon.
Nem kopnak annyira a lágyak, tartja Russell és Piastri tempóját, akiknek bő másfél másodperc a hátránya.
Albon túlmelegedési gondokkal küzdött, feladja a futamot.
Kemény gumikat kapott, a 13. helyre jött vissza.
A két Saubert már megelőzte. Piastri közben megérkezett Russell nyakára.
Norris előnye már 15 másodperc Verstappen előtt, mögötte Russell lemaradása 11 másodperc. Piastri, Hülkenberg, Alonso, Leclerc, Colapinto, Pérez és Cunoda most még a legjobb tízben.
Nem tetszik a kemény abroncs a britnek, ahogy az sem, hogy már kereket cseréltek neki.
Leclerc alighanem már megelőzte volna Alonsót, ha a spanyol nem használhatja a DRS-t Hülkenberg miatt.
Már át lehetne váltani közepesekről keményekre, de az élmezőnyből mindenki kivár, nehogy egy biztonsági autós fázis miatt pórul járjon. Pedig Norris előnye már 20(!) másodperc. Verstappené Russell-lel szemben 13 mp.
A spanyol már keményekre váltott, de ő az egyedüli az élmezőny azon pilótái közül, akik közepeseken rajtoltak.
Russell kiállt, Hamilton elé jött. Piastrival nem reagál a McLaren.
Leclerc megelőzte Hülkenberget. Pérez is a bokszban.
Arra panaszkodik, hogy megsérült az első szárnya. Verstappen és Hülkenberg közben a bokszban, a holland Leclerc mögé jött vissza.
Norris az élre jött vissza, Piastri elé, és nem volt orrkúpcsere az autóján. Verstappen megelőzte Leclerc-t, pillanatnyilag a harmadik.
Piastri, Leclerc, Cunoda, Gasly és a két Sauber nem járt még a bokszban, egy biztonsági autós fázis sokat segítene nekik. Russell megérkezett Leclerc nyakára.
Hülkenberg elé jött vissza a kerékcsere után, a célt teljesítette a Ferrari. Alonsót üldözheti a monacói. Piastri és Gasly még mindig kitart.
Piastri Hamilton mögé jött vissza, noha jóval frissebbek a kemény gumijai.
Norris, Verstappen, Russell, Hamilton, Piastri, Sainz, Alonso, Leclerc, Hülkenberg és Pérez az első tíz sorrendje.
Piastri Hamiltont, Leclerc pedig Alonsót előzte meg máris.
Russell egyelőre tartja Piastrit. Pérez Hülkenberget támadja a kilencedik helyért.
Piastri Russellt is megelőzte, így a hajrát a harmadik pozícióban kezdi, és 18 másodperces lemaradásból üldözheti Verstappent.
Norris saját magával versenyez, mégis ismét hozzáért a falhoz, de az autója épségben maradt annyira, hogy ne essen vissza a tempója.
Leclerc elment Hamilton mellett, miközben Magnussen kapott defektet.
A Mercedes pilótája is megérintette a falat, a monacói egyre közelebb hozzá.
Magnussen elvette tőle a leggyorsabb kört, de minden bizonnyal levágott egy kanyart, mert visszaadták a plusz pontot érő leggyorsabb kört Norrisnak. Kérdés, megőrzi-e a brit.
Pérez eközben továbbra sem bír Hülkenberggel.
Leclerc teljesen ott van Russell nyakán, a negyedik helyért zajlik a legnagyobb csata.
Ricciardo az utolsó körben elvette a plusz pontot Norristól, kedvezve a Red Bullnak, talán élete utolsó F1-es futamán.
Norris mellett Verstappen és Piastri lett dobogós, mögöttük Russell, Leclerc, Hamilton, Sainz, Alonso, Hülkenberg és Pérez lett a pontszerzők sorrendje.
Hat versennyel az idény vége előtt a 331 pontos Max Verstappen vezeti a világbajnoki összetettet a 279 pontos Lando Norris és a 245 ponttal rendelkező Charles Leclerc előtt.
Az egyéni pontverseny negyedik helyén a 237 pontos Oscar Piastri áll, mögötte Carlos Sainz 190, Lewis Hamilton 174, George Russell 155, Sergio Pérez pedig 144 ponttal rendelkezik.
A konstruktőrök között a McLaren 516 ponttal vezet, 41 ponttal megelőzve a második Red Bullt, és 75-tel a harmadik Ferrarit.
A 2024-es Forma-1-es szezon október 18. és október 20. között az austini Amerikai Nagydíjjal folytatódik. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!