A még nappali fényes nyitányon Charles Leclerc volt a leggyorsabb, ám az F1-es Szingapúri Nagydíj második szabadedzéséig nem csupán a nap ment le, de Max Verstappent is megbüntették, és a McLaren trükkös hátsó szárnyát is módosításra kötelezte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). A villanyfényes második gyakorlás elején hamar a pályára siettek a pilóták, másfél perc után már mindenki kihajtott a garázsból – heten kemény, tizenhárman közepes keverékű abroncsokon. Többek között Lewis Hamilton és Max Verstappen is panaszkodott a tapadás hiányára, miközben a Williamsek, az RB-k és a Ferrarik is a legjobbak között kezdték a szabadedzést.
Az első etap végén Charles Leclerc 1:31,665 perces idővel vezetett Carlos Sainz és Alexander Albon előtt, amikor húsz perc után kerültek fel elsőként a lágy gumik egyes autókra.
A lágy keverékű abroncsokon Lando Norris kezdett a leggyorsabban, Charles Leclerc előtt néhány századdal vezetett a McLaren brit pilótája.
Kettejüknek nagy volt az előnye, a 3-9. helyen viszont két tizeden belül voltak a versenyzők.
Ám ebben a névsorban sem Hamilton, sem Verstappen nem szerepelt, akik a mezőny második felében álltak. Több pilóta is csúszkált, elfékezte az autója gumijait vagy hozzáérintette a kocsiját a falhoz, de komolyabb baleset nem történt az utcai pályán. A legnagyobb az utolsó percekben volt, amikor a mercedeses George Russell autójának első szárnya tört le, amikor a falnak ütközött.
A hajrában a versenyzők visszatértek a versenyszimulációs körökre, így az eredmény már nem változott:
Norris 1:30,727-tel nyerte a második gyakorlást a két Ferrari előtt. Hamilton a 11., Verstappen a 15. helyen zárt.
A mezőny harmadik világbajnoka, Fernando Alonso 12.-ként végzett. A legnagyobb meglepetés, hogy mindkét RB megelőzte a Red Bullokat.
Az F1-es Szingapúri Nagydíj hétvégéje szombaton, magyar idő szerint 11:30-tól a harmadik szabadedzéssel folytatódik, 15 órától az időmérőt rendezik meg, míg az 62 körös futamra vasárnap 14 órától kerül majd sor.