Michael Andretti Forma-1-es projektje során olyan jelenlegi csapatoktól csábított el munkatársakat, mint a Red Bull és a Mercedes. Andretti tavaly sikeresen átment az FIA értékelésének első szakaszán, és most a kereskedelmi jogok birtokosáról folytat tárgyalásokat.
A Formula One Management (FOM) azonban vonakodik a rajtrács bővítésével kapcsolatba, és a jelenlegi csapatok közül néhányan aggodalmuknak fejezték ki egy 11. csapat felvételével kapcsolatban, mivel attól tartanak, hogy az év végi bevételeik így csökkennének.
Az Andretti Global technikai igazgatója, Nick Chester a The Athleticnek nyilatkozva elismerte, hogy meglepődött azon, hogy az emberek mennyire vonzódnak a projektben való részvételhez.
Bizonyos értelemben kellemesen meglepett, hogy milyen könnyen vonzotta az embereket a projekt. Egy új csapat, de az Andretti név valóban vonzó. A Red Bulltól, a Ferraritól, a Mercedestől és a McLarentől is érkeztek hozzánk emberek.
Mindannyian új kihívást akartak. Ez valódi lehetőség a részlegek alakítására, ami nagyon vonzó" – mondta Nick Chester, aki elárulta azt is, hogy az Andretti annak ellenére folytatja a Forma-1-es autójának fejlesztését, hogy nincs garancia arra, hogy a rajtrácsra kerül a közeljövőben.
Ennek azonban az egyik előnye, hogy a csapatot nem korlátozza a költségvetési plafon, így az Andretti komoly összegeket fektethet be a gyártásba anélkül, hogy attól kellene tartania, hogy megszegi a szabályokat.
Az Andretti Autosport tavaly januárban beadta a szükséges dokumentumokat, hogy 2026-ban rajthoz állhasson a sorozatban. A korábbi kiváló autóversenyző, az F1-ben is megfordult, de legnagyobb sikereit az IndyCarban arató Michael Andretti tulajdonában lévő csapat több versenysorozatban is képviselteti magát, és évek óta próbál helyet szerezni az F1-ben.