A világbajnoki döntő szervezőbizottsága hétfőn elutasította Viswanathan Anand kérését, hogy három nappal halasszák el a párharc első partiját. A döntő hivatalos ellenőre, a FIDE elnökhelyettese, Georgiosz Makropulosz hosszas tárgyalás eredményeként hozta meg döntését, egy nappal elhalasztják a 12 játszmásra tervezett döntő első partiját, április 24-én ülnek először a sakktábla mellé a küzdő felek.
A szerda délelőtti sajtótájékoztatón Makropulosz hosszasan ecsetelte, hogy milyen tárgyalásokat folytatott. Úgy érzi, hogy jó kompromisszum született. A regnáló világbajnoknak még egy nap áll rendelkezésére, hogy kipihenje a nagyon fárasztó utazást, szekundánsaival folytathassa a felkészülést a nagy érdeklődéssel várt párharcra.
Anand köszönetét fejezte ki a döntésért, és reményét fejezte ki, hogy a sakkrajongók jó meccset láthatnak majd. Nyolcfős stábbal érkezett Szófiába, de neveket nem mondott. Veszelin Topalov kiemelte, hogy egy ilyen kis ország, mint Bulgária számára mennyire fontos egy ilyen nagy jelentőségű sportesemény megrendezése.
"Öt éve Ananddal ketten dominálunk a sakkvilágban, ezt a mérkőzést jóval korábban kellett volna lejátszani" - nyilatkozta a kihívó, aki külön is köszönetet mondott a bolgár miniszterelnöknek, Bojko Boriszovnak a támogatásért, a szponzoroknak, hogy a sakktörténelem eddigi legmagasabb díjalapját biztosítják.
A sakkozók körében az egyik legnépszerűbb honalapon, a Chessbase.com részletes beszámolót olvashatunk Viswanathan Anand és stábjának kalandos utazásáról. A frankfurti repülőteret április 16-án 9 órakor zárták le, az LH3484 10 óra 15 perces szófiai járata nem indulhatott el.
Anandék az esti gépre áttették a foglalást, a nehézségeket csak fokozta, hogy csomagjaikat még Madridban Szófiáig adták fel. Aruna, a világbajnok felesége végül hosszas tárgyalások után sikerrel visszaszerezte a bőröndöket, majd a szombati járatra már csak várólistások voltak. Esélyük sem volt vonatjegyet szerezni. Wolfgang Grenke, a mainzi sakkfesztivál főszponzora saját repülőgépét ajánlotta fel, de a teljes légtérzár miatt nem kapott repülési engedélyt.
Nagy gondot okozott gépkocsi bérlése is, mert egyetlen társaság sem vállalta, hogy Szófiáig tartó útra adjon bérbe kocsit és biztosítsa a sofőröket. Végül a hollandiai Amstelveenben működő Lagerberg VIP taxi-cég sietett Anandék segítségére. A Mercedes Sprinter vasárnap délelőtt Bad Sodenből indult öt országon keresztül vezető 2 ezer kilométeres útjára. Az éjszakát Budapesten töltötték, majd hétfőn reggel folytatták az utazást. A hosszabb útvonalat kellett választaniuk - Románián keresztül - mert Anandéknak nem volt szerb vízumuk. A nagy kaland végén kedden reggel érkeztek meg Szófiába.