A Dukla 2016-ban tette át székhelyét Trencsénből (Trencin) egy másik egykori vármegyeszékhelyre, Besztercebányára (Banská Bystrica), amikor a Kemo-Dukla Trencin egyesült a CK Banská Bystricával, az új klub neve: Dukla Banská Bystrica lett – írja a tourdehongrie.hu. Versenyzői olyannyira ismerősök, hogy a rangidős – április óta negyven esztendős – Maros Kovác még a sárga trikót is viselhette a 2015-ös Tour de Hongrie során, Patrik Tybor pedig két szakaszon is dobogós volt, a hegyi pontversenyben pedig a második helyet szerezte meg.
Az idén már edzőként is számításba vett Kovác és Tybor mellett a harminc esztendős Martin Haring is a Dukla meghatározó versenyzője, ők hárman a magyar, a bolgár és a szlovák nemzeti körversenyen megszerzett szakaszgyőzelmekkel, a nagy körversenyeken remek összetett eredményekkel gyarapították a klub tekintélyes eredménylistáját.
Richard Galovic, a klub igazgatója az idei csapatbemutatón elmondta: bebizonyosodott, hogy helyes döntés volt a klub székhelyét Trencsénből Besztercebányára áthelyezni, a Dukla Banská Bystrica versenyzői pedig nagyon sikeres szezont zártak, amelynek kiemelkedő produktuma volt, hogy Patrik Tybor rajthoz állhatott a riói olimpián. Ő volt a második szlovákiai kerékpáros induló az ötkarikás játékok történetében, Sagan után.
A katonacsapat nagy reményeket fűz a Meridával való együttműködéshez is, amely lehetőséget biztosít a legügyesebb fiatalok számára, hiszen nyitva áll előttük az ajtó a Bahrain Merida World Tour-klubnál.
Mivel az országúti kerékpározás manapság „nemzeti sport" Szlovákiában, biztosak lehetünk benne, hogy a Dukla Banská Bystrica az idén is meghatározó szerepet fog játszani a Tour de Hongrie során.
A legnagyobb magyar kerékpárverseny, a Tour de Hongrie június 27-én Szombathelyen prológgal rajtol, a nemzetközi mezőny hat versenynap alatt, tíz megyét érintve 750 kilométert tesz meg a budapesti befutóig. Ebben az évben 20 csapat kap meghívót, így várhatóan 20–25 ország 120 kerekese áll rajthoz a Magyar Körversenyen.