Jó olasz szokáshoz híven megadták a módját - a helyi közszolgálati televízió, a RAI milánói stúdiójában - a 2020-as Giro d'Italia útvonalának bemutatására. A 2019-es győztes Richard Carapaz mellett a - 2020-as Grande Partenza számára nagyon kedvező fekvése miatt a Girón először rajthoz álló – háromszoros világbajnok Peter Sagan, valamint az olaszok egykori közönségkedvence, Stefano Garzelli is tiszteletét tette Milánóban.
A jelenkor legnagyobb olasz sztárja, Vincenzo Nibali jelenleg Amerikában van. Távollétében videó üzenetben szólt rajongóihoz, hogy nem kell aggódniuk, ő is ott lesz 2020-ban a mezőnyben.
Az első három szakasz Magyarországon lesz.
A 2008-as világbajnok Alessandro Ballan a sprinterek nagy lehetőségének látja a hazánkban rendezendő szakaszokat:
Stresszesek lesznek az első szakaszok, mert mindenki fel szeretné venni a rózsaszínű trikót. Véleményem szerint az időfutam sem akadályozhatja meg a sprintereket, hogy valaki közülük viselje a maglia rosát, amikor visszatérnek Olaszországba
– valóban jó esély lehet ez Sagan mellett az olasz Elia Vivianinak is, hogy rózsaszínben térjen haza.
A "magyar hármas" után pihenőnap nélkül Szicíliába repül a mezőny, ahol újabb három szakaszt bonyolítanak le, köztük az első hegyi befutós etapot. Az 5. szakasz a 15-ig az egyetlen olyan lesz, amikor a hegyi menők brillírozhatnak.
Szicília után az „olasz csizmában" megindulnak észak felé a versenyzők. Az első pihenőnap a 9. szakasz utáni hétfőn lesz, Vieste-ben. A második héten a 12. szakasz okozhatja a legnagyobb gondot a mezőnynek. Itt Cesenatico lesz a rajt és a befutó helyszíne is, azonban útközben nyolc kisebb-nagyobb emelkedőn is át kell menniük Saganéknak.
A Giro utolsó előtti hétvégéjén egy 33,7 kilométeres egyéni időfutamot követően május 24-én megérkeznek az Alpokba. A 15. szakasz végén a befutó a Piancavallón lesz, melyen a korábbi legendás olasz Grand Tour-győztes Marco Pantanira emlékeznek.
A 2020-as Giro minden kétséget kizáróan a második pihenőnap után kezdődik csak el igazán.
Az utolsó napi milánói, 16,5 kilométeres egyéni időfutamot leszámítva már csak 200 kilométeres, vagy annál hosszabb szakaszok jönnek majd. A 16. szakasz profilja egy egynapos klasszikusra hasonlít, melynek végén Udine környékén egy olyan körpályán kell megtenni három kört, amiben egy 2,8 kilométeres, helyenként 16 %-os meredek falon kell felmászniuk.
A 17., 18., és a 20. szakasz mindhárom tagja hegyi befutóval ér véget.
Ezeken a szakaszokon egyaránt négy-négy brutális hegy vár a mezőnyre az Alpokban. A Madonna di Campiglio, a Stelvio, a Laghi di Cancano, Colle dell'Angello, és a Sestriére legendás emelkedői az olasz körversenynek. Ráadásul a 20. szakaszon át kell menni Franciaországba, hogy megmásszák a Col d'Izoard-t, és a Montgenévre-t is. Ha ez nem lenne elég, a 19. szakaszon egy 251 kilométeres(!) sík szakasz borzolhatja a kedélyeket.
Egy ilyen utolsó hét után a már említett milánói egyéni időfutam felüdülés lesz zárásnak. A 2020-as Giro d'Italiát május 9-31. között rendezik meg, reményeink szerint egy, két, vagy akár három magyarral a mezőnyben.