Legalább öt olyan versenyzőt fel tudunk sorolni, akik még a 25 éves korukat sem töltötték be, mégis meghatározó szereplői lehetnek a 2020-as éveknek. Az ebben a szezonban a CCC Teamben versenyző – ám a következő évben az együttes megszűnése miatt biztosan váltó – Valter Attila mellett a hozzá hasonlóan 1998-as születésű Peák Barnabás is World Tour-csapatban teker (Mitchelton-Scott).
Amellett, hogy mindketten ott voltak az idei Tour de Hongrie-n, sikerrel teljesítették feladatukat:
Valter révén 2005 után ismét magyar sárga trikósa lett a hazai többnaposnak, Peák pedig kiválóan segítette nevesebb csapattársait.
Mindkét versenyző kiválóan fejlődött az elmúlt időszakban, nem véletlen, hogy megmérettethették magukat az imolai világbajnokságon is.
Míg a magyar időfutambajnok Peákot rangos belga egynaposokon láthatjuk a közeljövőben (La Fléche Wallone, Scheldeprijs), addig Valter csapata ígéretét beváltva ott lehet a szombaton rajtoló Giro d'Italián.
Az eredetileg Magyarországról rajtoló verseny végül Szicíliában veszi kezdetét, de a magyar tehetség remek formája miatt nem volt kérdés, hogy megkapja az esélyt lengyel klubjától.
Szintén a legmagasabb szintre igyekszik a Valterhez hasonlóan a hegyekben igazán erős Dina Márton, valamint a legügyesebb hazai sprinter, - az augusztusi balesete után még lábadozó - Fetter Erik is. Ők annak az Alberto Contador és Ivan Basso által menedzselt, olasz bejegyzésű Kométa-Xstra Cycling Teamnek a tagjai, akik 2021-ben a harmadik vonalból a másodikba ugorva már okkal reménykedhetnek egy szabadkártyás Giro-indulásban.
A 24 éves, magyar bajnok Filutás Viktor szintén ott volt a világbajnokságon. Tehetsége alapján neki sem a román Giotti Victoria csapata lesz a csúcs pályafutásában. Sőt, az egyre nagyobb ütemben fejlődő női országúti szakágban is lesz kiért drukkolnunk a következő években: Vas Blanka Kata 19 évesen, az elit mezőnyverseny egyik legfiatalabb tagjaként állhatott rajthoz Imolában.
Tour de France, Giro d'Italia, Vuelta a Espana. Ez a három nagy körverseny, vagyis Grand Tour az, melyekről a sportágat csak felületesen vagy egyáltalán nem követő emberek is hallottak már. Ezeken a magyar induló ritka volt - ennek igencsak egyszerű okai vannak. Amíg a hazai kerékpársport minőségében fel tudta volna venni a versenyt az olyan tradícionális nemzetekkel, mint Franciaország, Belgium, Olaszország vagy Spanyolország, addig nem volt lehetőség ott lenni ezeken a viadalon.
1949 és 1989 között a „keleti blokk Tourjának" nevezett Békeverseny volt az, ahol legjobbjaink ott lehettek.
A rendszerváltás után a hazai sport nagy részéhez hasonlóan a kerékpársport is elkezdett hanyatlani. A „sportállás", mint foglalkozás megszűnt létezni, ez leginkább az egyéni sportokat viselte meg.
Hosszú ideig az egyetlen, nemzetközi szinten is jegyzett bringás Bodrogi László volt.
Nem elvitatva hazai nevelőedzői érdemeit, de belőle is inkább azért lett időfutam-világbajnoki ezüst- és bronzérmes kerékpáros, mert nagyon hamar kikerült Franciaországba. Így vehetett részt 2002 és 2007 között összesen hét darab háromhetesen is. A Girón egyszer, 2007-ben vehetett részt, és egészen 2020 októberéig ő volt az egyetlen magyar, akinek ez megadatott.
A Giro-indulás a pályafutásom eddigi legnagyobb állomása. Több mint egy évtizede állt rajthoz legutóbb magyar versenyző Grand Tour-versenyen, így ez az országomnak is nagy jelentőségű. Készen állok, jó formában vagyok, jó eredményekkel és értékes tapasztalatokkal akarom emlékezetessé tenni az első háromhetesemet
– éreztette maga Valter Attila is csapata oldalán beszélve, hogy mekkora dolog ez, hogy ott lehet a Girón, és ha már ott lehet, nem kell feltartott kézzel kiállnia.
A CCC keretében a legnagyobb sztár az orosz Ilnur Zakarin lesz, viszont a második legjobb hegyi menő titulusa már egy csömöri fiatalembert illeti meg a nyolcas keretben. Az őt a profi kerékpáros életre már gyermekkora óta tudatosan felkészítő édesapja, Valter Tibor szintén versenyző volt. Fiát,
Attilát minden egyes interjúban egy rendkívül intelligens, szerény fiatalembernek ismerhettük meg, aki a sikerek dacára egyáltalán nem szállt el magától.
Pont ezek miatt tartjuk mi magunk is az egyik legszimpatikusabb magyar sportolónak jelenleg, aki hozzáállásával és tudatosságával példát mutathat a fiatalabb generációknak.
Hatalmas kérdés, hogy mire lehet képes az olasz körversenyen.
23 nap alatt 3500 kilométert letekerni olyan kihívás, amivel Valternek még nem volt dolga.
Ráadásul az idei útvonal különösen nehézre sikerült, szinte alig van olyan szakasz a 21-ből, amikor lazítani lehetne. Nyolc etap is hosszabb, mint 200 kilométer, és ebből négy az utolsó héten lesz.
Már a 3. napon fel kell mászniuk az Etnára, hogy aztán a Messinai-szoroson átkelve északnak vegyék az irányt az „olasz csizmán". A 15. szakaszra már úgy érkezhet meg a mezőny, hogy túl vannak számos egynapos klasszikust idéző etapon. A piancavallói hegyi befutót követő pihenőnap után jön a rettegett utolsó hét, amikor már nincs könnyű feladat. Ha nem egy olyan legendás emelkedőre kell feltekerni, mint amilyen a Madonna Di Campiglio, a Passo Dello Stelvio, vagy a Sestriére-i síparadicsom, akkor is meg kell tenniük 253 kilométert a síkon...
Egy ilyen útvonalban felüdülés lehet időfutamot menni. Márpedig ha Valterhez hasonlóan ebben a számban 2019 magyar bajnoka vagy, akkor akár még itt is előnyt lehet kovácsolni a többiekkel szemben. Az első, palermói és az utolsó milánói időfutamok mellett a 14. szakaszon, az Alpok lábánál is egyenkénti indításos vár a mezőnyre.
Arra a mezőnyre, amelyben - többek között - Vincenzo Nibali, Geraint Thomas, Petar Sagan, Simon Yates és Miguel Ángel López mellett ott lesz Valter Attila is. Mindenfajta elvárás és teher nélkül vághatja bele magát az ismeretlenbe és érhet el számos emlékezetes eredményt már 22 évesen egy háromhetesen. Nem lennénk meglepődve, ha valahol az életkorának megfelelő pozícióban zárna a világ legjobb kerékpárosait is tartalmazó 176 fős mezőnyben.